پلمب و برخورد قانونی با 42 واحد صنفی متخلف در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ٤٢ واحد صنفی در اجرای گام چهارم و پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی و اجرای محدودیتهای ستاد استانی کرونا در مشاغل گروه های 2، 3 و 4 توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در مهاباد پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، قاسم امینی در این خصوص افزود: با توجه به دستور العمل ستاد کرونا استان مبنی بر اجرای محدودیتهای مشاغل گروه های 2 ، 3 و 4 نظارت شدید بر اجرای این محدودیت‌ها توسط‌ اکیپ‌های سازمان دهی شده پیگیری خواهد شد.

او بیان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و گام چهارم و پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی 10 نفر بازرس بهداشت محیط و حرفه ای در قالب تیم های 3 نفره با همکاری اصناف، اماکن ، جهت بررسی نکات و دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ، اصناف ، ادارات نظارت دارند.

امینی گفت: با توجه به اعلام وضعیت ستاد ملی کرونا مبنی بر اعلام وضعیت بحرانی در شهرستان مهاباد نظارت نیروهای بهداشتی بر گروه های مشاغل 2 ، 3 و 4 تشدید یافته است و در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و اصناف از زمان اجرای محدودیتهای مشاغل در طول شهریور و مهرماه تاکنون 14 واحد صنفی شامل آرایشگاه زنانه و مردانه ، قنادی و شیرینی سرا ، سوپر مارکت، قلیانسرا و چایخانه ، کبابی ،تالار عروسی ،باشگاه ورزشی رستوران سنتی پلمب شدند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد افزود: پیشتر نیز دست کم 2 مراسم عروسی و 26 واحد صنفی همچون آرایشگاه زنانه و مردانه ، قنادی و شیرینی سرا ،سوپر مارکت، قلیانسرا و چایخانه ،کبابی ،تالار عروسی ،باشگاه ورزشی رستوران سنتی توسط نیروهای بهداشت محیط و حرفه ای اماکن و اصناف در سطح شهر تعطیل شد و به مراجع قضایی معرفی شد.

او در پایان گفت: از کلیه شهروندان تقاضا داریم موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت و یا شماره تلفن 42442250 مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 20629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha