کردها، شورشیان و ترکیه خبر از جنگ احتمالی در شمال سوریه می دهند

سرویس جهان- نیروهای شورشی می گویند آماده مشارکت در عملیات ترکیه علیه کردهای سوریه هستند، مقامات ترکیه از آخرین مقدمات جنگ می گویند و کردهای سوریه خبر از تشدید حملات علیه نیروهای خود می دهند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ترکیه، شورشیان سوریه وابسته به آنکارا و فرماندهان نیروهای کرد-عرب سوریه، خبر از قرب الوقوع بودن عملیات تازه ترکیه و شورشیان علیه نیروهای دموکراتیک سوریه داده است.

منابع شورشی به این خبرگزاری گفته اند آنها آماده مشارکت در این حمله هستند و منتظر صدور فرمان حمله از سوی ترکیه هستند اما هنوز محدوده عملیات تازه نظامی ترکیه مشخص نشده است.

منابع شورشیان وابسته به ترکیه به رویترز گفته اند ترکیه تجهیزات نظامی جدید وارد شمال سوریه کرده و نیروهای آنها به سمت جبهه های احتمالی جنگ روانه شده اند.

یوسف حمود، سخنگوی شورشیان وابسته به ترکیه گفته است نیروهای او به زمان کمی برای شروع حمله به کردها نیاز دارند.

یکی از مقامات ترکیه نیز که نامی از او برده نشده، از آمادگی کامل کشورش برای حمله نظامی به کردهای سوریه خبر داده و گفته است زمانی که تمام مقدمات فراهم شود عملیات آغاز خواهد شد.

منابع نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها نیز گفته اند ترکیه با استفاده از پهپاد و آتش خمپاره شورشیان وابسته به این کشور، طی دو هفته اخیر حملات علیه نیروهای کرد-عرب سوریه را شدت بخشیده است.

کد خبر 20565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha