ورود گردشگران خارجی به کردستان تسهیل می‌شود

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برنامه‌ریزی و هماهنگی برای رفع مشکلات ورود گردشگرانی خارجی که علاقه‌مند سفر به استان را دارند، خبر داد.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان در جلسه بررسی دستورالعمل برنامه‌ریزی برای ورود گردشگران خارجی به کردستان، گفت: ویروس کرونا موجب شد نیروهای شاغل در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری استان به بیش از یک سوم کاهش یابد که جبران این حجم بیکاری و ضرر و زیان مالی نیازمند یک عزم جدی در استان است.

وی افزود: صدور دستورالعمل جدید و ابلاغ آن به استان‌ها‌ از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود گردشگران خارجی به کشور نشان از عزم جدی در حوزه گردشگران ورودی به کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: مرز باشماق یکی از اصلی‌‌ترین راههای جذب گردشگران خارجی از کشور عراق به استان کردستان بوده که لازم است اقدام‌های اساسی در این حوزه انجام شود.

گویلیان ادامه داد: دعوت از سرکنسول ایران در منطقه شمال عراق برای شرکت در این جلسه‌ها ضروری است بر همین اساس در جلسه آتی از سرکنسول ایران در شمال عراق نیز دعوت می شود تا سریع‌تر در این حوزه به نتیجه برسیم.

وی یادآور شد: علیرغم نیاز مبرم استان به حضور گردشگران خارجی باید از ورود گردشگرانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند جلوگیری شود و برای این منظور اقدام‌های لازم انجام می شود.

کد خبر 20542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha