وضعیت عمرانی روستاهای آذربایجان غربی از نقطه مطلوب فاصله دارد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت عمرانی روستاها از نقطه مطلوب فاصله دارد اما تاکنون ٨ ‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و آبادانی روستاهای این استان به حساب دهیاری‌ها واریز شده‌است.

به گزارش کردپرس، رحمان بوداغی در این باره افزود: ه بیش از ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی، آتش‌نشانی و جمع‌آوری پسماند در اختیار دهیاری روستاهای آذربایجان‌غربی قرارگرفته است.

او با بیان اینکه وضعیت عمرانی روستاها از نقطه مطلوب فاصله دارد اما تخصیص و هزینه کرد این اعتبارات موجب آبادانی و تغییر سیما و منظر روستاهای آذربایجان غربی شده، اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید ۷۰ درصد روستاهای استان از امکانات مخابراتی بهره‌مند شوند اما اکنون بیش از ۲هزار و ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی تحت پوشش شبکه های ارتباطی و مخابراتی قراردارد که با ۸۸ درصد، جلوتر از هدف‌گذاری برنامه ششم است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ادامه‌ داد: علاوه براین ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای این استان در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است.

بوداغی با بیان اینکه ۲هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده اضافه‌کرد: ۶۰ درصد بودجه‌های دهیاری‌ها باید جهت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌های روستایی هزینه شود.

او بیان‌ کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی دفتر امور روستایی آذربایجان‌غربی آموزش اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها و آشنا شدن آنان با وظایف و اختیارات است از این‌رو لازم‌است شوراهای روستاها نسبت به تهیه بانک جامع اطلاعاتی روستاها اقدام‌کنند.

کد خبر 20508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha