دلیل تغییرات اخیر پارک «سید قطب» مهاباد چیست؟

سرویس آذربایجان غربی- سخنگوی شورای شهر مهاباد گفت: تغییرات اخیر پارک «سید قطب» مهاباد مربوط به احداث گلخانه موقت ذخایر گل شهرداری مهاباد است.

چیا آذربار با اشاره به حکم قلع و قمع بخشی از اراضی شهرداری مهاباد در تابستان امسال به خبرنگار کردپرس افزود: طی این قلع و قمع ذخایر گلخانه‌ای شهرداری مهاباد به ارزش ۴ میلیارد تومان تخریب شد.

او ادامه داد: در نتیجه شهرداری مهاباد تا تعیین تکلیف پرونده نهایی اراضی شهرداری که در حال حاضر پرونده آن در دیوان عالی کشور قرار دارد به صورت موقت گلخانه ذخایر گل شهرداری را به بخشی از پارک سید قطب مهاباد در جوار اداره فضای سبز شهر منتقل کرده است تا بتواند ذخایر گل را در اینجا نگهداری کند.

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: قطعاً پس از روال قانونی و باز پس گیری اراضی شهرداری گلخانه گل مجدداً در محل سابق راه اندازی خواهد شد.

آذربار بیان کرد: اکنون منتظر رسیدگی مجدد پرونده و نتیجه نهایی هستیم. شهرداری مهاباد مایل به تغییر کاربری فضای سبز نیست اما متاسفانه در حال حاضر مکان مناسبی برای انتقال ذخایر گل شهرداری وجود ندارد و به صورت موقت این مکان به عنوان گلخانه ذخیره گل شهرداری مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، تیر ماه سال جاری، چندین هکتار از املاک شهرداری مهاباد با ارزش دهها میلیارد تومان، به دلیل سهل انگاری و عملکرد ناکارآمد واحد حقوقی وقت با حکم قلع و قمع روبه رو شد.

این اراضی شامل نخستین زمین چمن مصنوعی شهرداری مهاباد و گلخانه ذخایر شهرداری و اراضی پیرامون آنها بود که در یک دعوای حقوقی از دست رفتند و رای در مهلت مقرر از سوی واحد حقوقی شهرداری وقت نیز مورد تجدید نظرخواهی واقع نشد و مالکان زمین توانستد تابستان امسال این اراضی را تخریب کنند.

در حال حاضر اجرای حکم قلع و قمع این اراضی با حکم دیوان عالی کشور، متوقف شده و قرار است این پرونده که حکم تخریب آن، چندی پیش توسط مالکان آن اجرا شده بود، مجدداً بررسی شود.

کد خبر 20397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha