احتمال بوجود آمدن جو غیر دوستانه در دیدار آینده بایدن و اردوغان

سرویس جهان- یکی از مقامات آمریکایی گفته است جو بایدن در نظر دارد درباره اقدام اخیر رئیس جمهور ترکیه نسبت به عنصر نامطلوب خواندن سفیر آمریکا در آنکارا، به او هشدار دهد.

به گزارش کردپرس، قرار است روز یکشنبه دیداری میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه کنفرانس گروه 20 در رم برگزار شود. روابط میان آنکارا و واشنگتن در دوران جو بایدن بر سر موضوعاتی مانند حمایت واشنگتن از کردهای سوریه، سیستم دفاع موشکی اس 400 روسیه و پرونده فروش جنگنده اف 35 آمریکا به ترکیه دچار تنش شده است.

در همین حال، یکی دیگر از اقداماتی که روابط میان آنکارا و واشنگتن را دچار تنش بیشتری کرده است، نامطلوب خواندن 10 سفیر کشورهای غربی از جمله سفیر آمریکا از سوی اردوغان به سبب درخواست آنها از ترکیه برای آزادی عثمان کاوالا شهروند خیر ترکیه بود که در زندان به سر می برد.

یکی از مقامات آمریکایی روز شنبه به خبرنگاران گفت: جو بایدن در نظر دارد نسبت به این اقدام اردوغان به او تذکر دهد و درباره تشدید تنش میان دو کشور هشدار دهد.

این مقام آمریکایی افزود: قطعا رئیس جمهور آمریکا بر نیاز به یافتن راهی برای جلوگیری از بوجود آمدن چنین بحران هایی تاکید خواهد کرد.

او درباره موضوعاتی که قرار است میان رهبران ترکیه و آمریکا مطرح شود، گفت: انتظار می رود درخواست ترکیه برای خرید 40 جنگنده اف 16، مسائل سوریه و لیبی و روابط نظامی آمریکا و ترکیه مطرح شود.

کد خبر 20186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha