هوشمندسازی مرزهای استان در دستور کار مرزبانی ایلام

سرویس ایلام - جانشین فرمانده مرزبانی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه از هوشمندسازی در مرزبانی استان از فکه تا حلاله خبر داد و گفت: در حوزه کنترل و مراقبت از مرزها رویکرد هوشمندسازی در مرزبانی رشد خوبی در سالهای اخیر داشته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سرهنگ احمدرضا حاتمی حفاظت و حراست از نوار مرزی را از وظایف اصلی مرزبانان برشمرد و اظهار داشت: مرزبانی ایلام با ۲٠ مقر مرزی در نوار مرزی ۴۳۰ کیلومتری مرز مشترک با کشور عراق به حفاظت از مرزهای استان مشغول است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی مرزها در دستور کار مرزبانی قرار دارد، افزود: وجود تجهیزات پیشرفته اعم از سیستم های الکترونیکی، اپتیکی، هلی شاتی، پهبادی و سامانه‌های مانیتورینگ برای کنترل و نظارت در امنیت پایدار مرزهای استان در حال تجهیز و راه اندازی است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان ایلام از راه اندازی یگان جنگال در مرزبانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا کنون ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری به مرز رفته است و اقداماتی در حوزه هلی شات، پهباد و نصب دوربین در نقاط حساس مرز انجام شده است و رفته رفته در راستای هوشمندسازی مرزهای استان ایلام تجهیز و تکمیل خواهد شد.

حاتمی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق احشام از سال گذشته تاکنون ۲٠ هزار راس دام قاچاق به ارزش ریالی ۲٠٠ میلیارد ریال در استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ حاتمی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۸ هزار راس احشام قاچاق در مرزهای استان ایلام کشف و ضبط شده است.

وی یادآور شد: ایلام به واسطه داشتن طولانی ترین مرز مشترک با کشور عراق که از مولفه های شاخص قدرت می باشد جزء استان های امن مرزی کشور محسوب می شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ایلام افزود: در شش ماهه اول سال جاری در بحث کشفیات احشام ۲/۵درصد، مواد مخدر ۵٠ درصد، ارز ۱٠٠درصد، دارو ۵ برابر و اقلام بهداشتی نیز پنج برابر افزایش یافته است.

حاتمی در خصوص اربعین عنوان کرد: مرز مهران نیاز به ایجاد زیرساختهای دائم دارد و نباید فقط در ایام اربعین زیرساخت‌های موقت در نظر بگیریم و در جای جای مرز از قرنطینه مرزبانی گرفته تا گیتها، پل زائر، در پایانه، در شهر مهران و... باید زیرساخت‌های دائم ایجاد کرد.

کد خبر 18756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha