اردوغان به شدت بیمار است

سرویس ترکیه – یک تحلیل گر مسائل ترکیه معتقد است اردوغان سال های زیادی است به یک بیماری جدی مبتلا است.

به گزارش کردپرس، یک تحلیل گر مسائل ترکیه در نشریۀ فارین پالسی مدعی شد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به شدت بیمار است و دیگر توانایی ادارۀ کشورش را ندارد.

استیون ا. کوک احتمال می دهد اردوغان 67 ساله به خاطر وضعیت جسمانیش نتواند در انتخابات حساس سال 2023 شرکت کند.

نخستین بار در سال 2013 خبر بیماری سرطان کولون اردوغان منتشر شد؛ خبری که قویاً رد شد و اردوغان در واکنش به آن گفت: «خدا را شکر خوبم. من هم از شما می شنوم که در کدام بیمارستان بستری بوده ام و چرا بوده ام. چنین چیزی اتفاق نیافتاده است. من تنها پس از عید مقداری استراحت کرده ام.»

با وجود این اینک دیگر محرز شده که اردوغان به سرطان کولون مبتلا است و بیماری وضعیت عمومی وی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. ویدیوهای مختلفی از اردوغان منتشر شده است که در آنها گاهی برای راه رفتن و حفظ تعادل نیاز به کمک دارد، یا در پیام ویدیویی به مناسبت عید قربان دچار گرفتگی زبان شد و مدتی طول کشید تا توانست به حالت عادی باز گردد و جمله اش را کامل کند، یا در چند دیدار با مقامات کشورهای مختلف در مقابل دوربین رسانه ها به خواب رفت.

در شبکه های مجازی شایعات دربارۀ وضعیت جسمانی و بیماری اردوغان بیشتر است. اما برخی روزنامه نگاران و منتقدان مدعی شده اند علیرغم پنهان کاری اردوغان و نزدیکانش، این شایعات دور از واقعیت نیستند، بیماری وی پیشرفت کرده است و او گاهی دچار فراموشی، توهم، عدم تمرکز و ضعف می شود.

کد خبر 18349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha