موضوع اصلی دیدار پوتین و اردوغان سوریه بود

سرویس ترکیه - کاخ کرملین اعلام کرد که موضوع اصلی جلسه سه ساعته اردوغان و پوتین سوریه بوده است.

به گزارش کردپرس، پس از این که دیدار سه ساعته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین،‌ همتای روس وی در سوچی بدون کنفرانس خبری برگزار شد، سخنگوی کاخ کرملین پنجشنبه در توضیحاتی پیرامون این دیدار، موضوع اصلی آن را گفتگو درباره مسئله سوریه و ادلب ذکر کرد.

بنابر گزارش آناتولی، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مورد دیدار رجب طیب اردوغان، و ولادیمیر پوتین،‌ با بیان اینکه در این دیدار موضوع منطقه ادلب سوریه مطرح شده است، گفت که طرفین بر تداوم پایبندی به توافق‌ها تاکید کردند.

پسکوف با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور درباره همکاری‌ها در زمینه گاز طبیعی و موضوع حمل و نقل نیز به تبادل نظر پرداختند، گفت: «پوتین از تصمیمات موثر و به موقع دولت ترکیه در مورد پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی موسوم به «ترک استریم» قدردانی کرده است.»

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه ادامه همکاری‌ها در مورد سامانه‌های دفاع موشکی S-400 در دستور کار دو رهبر قرار دارد، گفت: «احتمال تولید برخی از قطعات S-400 در ترکیه نیز مطرح است.»

به گفته او، «همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی، پایان ساخت اولین واحد نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو، همکاری در زمینه فضایی و "آماده سازی فضانوردان ترکیه" » نیز از دیگر موضوعات مورد بحث برای همکاری میان دو کشور است.

به گزارش سایت خبری Kanal B، پسکوف گفته است که دو رهبر به طور مفصلی درباره سوریه گفتگو کرده اند و پس از آن درباره افغانستان؛ لیبی و قره باغ نیز به تبادل نظر پرداخته اند. بر اساس این گزارش «طرف روسی تاکید کرده است که طرفین باید به دنبال راهی برای توافق بر سر تعیین مرزها و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل باشند.»

وی با یادآوری اینکه ایالات متحده ترکیه را از برنامه جنگنده های F-35 حذف کرده، گفته است که «همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی بین ترکیه و روسیه در دستور کار است.»

کد خبر 18208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha