رسالت ایجاد صلح در سوریه، ماموریت کُردهاست!

سرویس سوریه- وزیر خارجه سابق فرانسه گفت:مشکل آب شمال سوریه یک مشکل سیاسی است و باید از نظر سیاسی حل شود.

به گزارش کُردپرس، برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه سابق فرانسه به رسانه‌های شمال سوریه گفت، مشکل آبی که امروز در شمال سوریه توسط ترکیه به وجود امده، ماهیت سیاسی دارد و باید بصورت سیاسی راه‌حل آن پیدا شود.

این اظهارات کوشنر در حاشیه مجمع بین المللی آب در شمال و شرق سوریه در شهر حسکه که روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد، ایراد گردید.

کوشنر افزود: فرانسه و اروپا سازمان های غیردولتی بزرگی هستند، ما نیت های خوبی داریم و می خواهیم صلح در منطقه حاکم شود، اما دستیابی به این رسالت ما نیست، بلکه مأموریت شما کُردها است.

وی خاطرنشان کرد، لازم است مذاکرات متقابل بین احزاب مختلف کرد انجام شود و این نیز مأموریت شما است.

وی تأکید کرد، مشکل آب یک مشکل سیاسی است و باید از طریق سیاسی حل شود.

مجمع بین المللی آب در شمال و شرق سوریه و تحت حمایت اداره محلی و محیط زیست در منطقه جزیره و با مشارکت دانشگاه روژاوا و مرکز مطالعات فرات برگزار شد.

دهها سفیر، وزیران سابق اروپایی، سازمانهای بین المللی، اعضای انجمنها و سازمانهای محلی و مقامات اداره خودمختار دموکراتیک در این مجمع که دوشنبه و سه شنبه برگزار شد شرکت کردند.

در این مجمع نکات زیادی از جمله شیوه های دولت ترکیه برای ایجاد بحران آب در منطقه، موافقت نامه ها و منشورهای بین المللی در مورد حق آب و آبراه های بین المللی، جنگ آب و پیامدهای سیاسی آن بر واقعیت امنیتی منطقه ، و موارد دیگر مطرح شد.

این مجمع با هدف روشن ساختن منشورها، قوانین و موافقت نامه های بین المللی در مورد آب و خطرات و چالش های مربوط به موضوع امنیت آب، یافتن راه حل ها و راهبردهایی برای مشکلات آب در شمال و شرق سوریه، جذب سرمایه گذاری و هدایت سازمان ها و نیروهای بین المللی همکاری برای مقابله با چالش ها در بخش آب برگزار گردید.

کد خبر 18074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha