مظلوم کوبانی: جو بایدن اطمینان داد کردهای سوریه را تنها نمی گذارد

سرویس جهان- فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه می گوید رئیس جمهور آمریکا به او قول داده است که کردهای سوریه را تنها نخواهد گذاشت و نیروهای آمریکایی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را ترک نخواهند کرد.

به گزارش کردپرس، خروج نیروهای آمریکا از افغانستان که سقوط این کشور به دست طالبان را رقم زد کردهای سوریه را نگران کرده است. آنها بیم دارند با خروج 900 نیروی نظامی آمریکا از شمال شرق سوریه زمینه حمله نظامی مجدد ترکیه فراهم می شود.

مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای کرد-عرب سوریه به روزنامه تایمز انگلیس گفته است دولت بایدن به او اطمینان داده است آمریکا کردهای سوریه را تنها نمی گذارد زیرا وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه با وضعیت در افغانستان کاملا متفاوت است.

مظلوم کوبانی به این روزنامه گفته است جو بایدن برای دادن اطمینان به کردها دو تن از مقامات بلندپایه را برای دیدار با او به شمال شرق سوریه فرستاده است.

به نوشته تایمز، جو بایدن ژنرال فرانک مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا را به شمال شرق سوریه فرستاده است تا شخصا به مظلوم کوبانی اطمینان دهد که دولت او کردهای سوریه را تنها نمی گذارد.

بایدن همچنین جوی هوود، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه را نیز به شمال سوریه فرستاد تا در این مورد به کردها اطمینان دهد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی زبان چاپ لندن، در کنار نیروهای آمریکایی، یگان نیروهای ویژه انگلیس نیز که برای آموزش و کمک به نیروهای کرد سوریه به شمال شرق سوریه اعزام شده اند در کنار کردها خواهند ماند.

کد خبر 18053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha