پلاسخارت: کمک سازمان ملل به انتخابات عراق، بزرگترین کمک در این زمینه در سطح کل جهان است

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق کمکی که سازمان ملل به انتخابات عراق می‌کند بزرگترین کمک در این زمینه در سطح کل جهان است و این سازمان از اینکه یک زن به ریاست جمهوری عراق برسد استقبال می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "جنین هنیس پلاسخارت"، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: انتصاب زنان در پست‌های عالی عراق، لازم است. ما از اینکه یک زن پست ریاست جمهوری این کشور را برعهده بگیرد استقبال می‌کنیم به همین دلیل از فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهیم زمینه را برای مشارکت گسترده زنان فراهم کنند.

پلاسخارت افزود:‌ کمیسیون عالی انتخابات عراق برای کاهش تقلب در انتخابات تلاش می‌کند. اوضاع در مجموع خوب است و علاوه بر سازمان ملل، نهادها و سازمان های دیگری نیز بر انتخابات نظارت می کنند.

وی افزود: دولت بر برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده تأکید دارد و پنج هفته به انتخابات مانده است. در این مرحله نمی‌توان انتخابات را به تأخیر انداخت. ما مصمم هستیم که انتخابات برگزار شود. انتخابات گام مهمی است و مسئله مهم تر، مرحله پس از انتخابات و تشکیل دولت است و اینکه آیا دولت در انجام اصلاحات جدیت دارد یا خیر.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در بغداد تأکید کرد: انتخابات گام اول است و کمیساریای انتخابات نمی‌تواند معجزه کند. شهروندان باید کارت‌های انتخاباتی شان را بگیرند.

پلاسخارت همچنین گفت: مشخص کردن فراکسیون دارای اکثریت پارلمانی ارتباطی به سازمان ملل ندارد. بلکه وظیفه پارلمان عراق و فراکسیون‌های سیاسی است در این زمینه اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات برای عراقی‌ها و با رهبری عراقی‌هاست اما سازمان ملل به عراق کمک می‌کند. ما انتخاباتی می‌خواهیم که به رسمیت شناخته شود. اگر انتخابات به رسمیت شناخته نشود هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق "یونامی" نمی‌تواند اعتباری به آن ببخشد. تیم یونامی در انتخابات و در تمام مراکز رأی گیری حضور خواهد داشت. سازمان ملل نمی‌تواند ضمانتی بدهد، باید تلاش‌ها افزایش یابد تا شاهد انتخاباتی مثل انتخابات ۲۰۱۸ نباشیم. ارعاب و تهدید مسئله غیرقابل قبولی است.

پلاسخارت تصریح کرد: کمکی که سازمان ملل به انتخابات عراق می‌کند بزرگترین کمک در سطح کل جهان است. تعداد کارمندان سازمان ملل در این دوره از انتخابات عراق، پنج برابر انتخابات ۲۰۱۸ در عراق خواهد بود. همچنین ۱۳۰ کارشناس بین المللی در مأموریت نظارت بر برگزاری انتخابات شرکت خواهند کرد. انتخابات اکتبر با انتخابات ۲۰۱۸ متفاوت خواهد بود و ما برای ممانعت از تخلفات انتخاباتی تلاش می‌کنیم. روند انتخابات باید فراگیر باشد و در این راستا از زنان می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنند.

پلاسخارت گفت: درخواست‌ها برای تحریم انتخابات به دلیل ناامیدی است و این برای ما قابل درک است. اما عدم مشارکت درست نیست.

کد خبر 16737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha