واکسیناسیون 1.5 میلیون راس دام علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان

سرویس کردستان – مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با واکسیناسیون یک میلیون و 501 هزار و 740 راس دام سبک، برنامه واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به صورت 100 درصدی محقق شد.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس، اظهار کرد: عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا PPR از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر استان کردستان با اولویت روستاهای مرزی و پر خطر و همچنین روستاهای همجوار با مناطق حفاظت شده از سوی محیط زیست آغاز شد.

وی افزود: تا کنون تعداد یک میلیون و 501 هزار و 740 راس دام سبک در مراجعه به یک هزار و 324 واحد اپیمیولوژیک واکسینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامه داد: در این عملیات که با بهره گیری از توان بخش غیر دولتی انجام گرفت، نسبت به سال گذشته افزایش فیزیکی 46 درصدی داشته که با توجه به شرایط حادتر بیماری کووید 19 در کشور، رقم بسیار بالایی است.

ورمقانی از ادامه عملیات واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز بره و بزغاله در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: این اداره کل در جهت انجام وظایف محوله، کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام و حفظ بهداشت عمومی، اجرای عملیات واکسیناسیون کاملاً رایگان بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز را در سراسر استان کردستان با اولویت کانون های بیماری در انسان و دام همچنان ادامه می دهد.

وی بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری که عملیات واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری بروسلوز آغاز شده تا کنون، تعداد 397 هزار و 525 راس دام با رشد فیزیکی 99.4 درصدی در یک هزار و 331 واحد اپیدمیولوژیک به صورت رایگان و با بهره گیری از اکیپ های بخش غیر دولتی واکسینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در سال جاری تعداد واحدهای اپیمیولوژیک نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر داشته و نشان از تلاش و زحمات اکیپ های واکسیناسیون برای پوشش دادن بیشتر روستاها در مراجعه به آنها بوده است.

کد خبر 16644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha