فرانسه به دنبال پر کردن جالی خالی احتمالی آمریکا در عراق است

سرویس جهان- نشریه المانیتور با اشاره به حضور رئیس جمهور فرانسه در نشست بغداد و دیدار وی از اقلیم کردستان و استان موصل، این اقدامات را تلاش فرانسه برای ایفای نقش در عراق پس از خروج احتمالی نیروهای آمریکا از این کشور عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، امانوئل ماکورن، رئیس جمهور فرانسه که شنبه گذشته برای شرکت در نشست منطقه ای بغداد وارد پایتخت عراق شده بود، پس از دیدار با مقامات عراقی به اقلیم کردستان عراق رفت و پس از دیدار با مقامات این منطقه، از موصل نیز دیدن کرد.

این نشریه با اشاره به این که ماکرون در سپتامبر 2020 نیز به بغداد سفر کرده بود سفر دوباره رئیس جمهور فرانسه به عراق را نشانه اهمیت دادن این کشور به عراق و تلاش برای ایفای نقش در این کشور دانسته است.
المانیتور نوشت: به نظر می رسد که فرانسه به ایفای نقش در عراق به منظور پر کردن خلاء ناشی از خروج احتمالی آمریکا از این کشور علاقه مند است.

این نشریه اشاره کرده است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در دوران کاری خود به عنوان نخست وزیر عراق، دو بار به فرانسه سفر کرده است.

المانیتور حضور چشم گیر اتباع فرانسه در میان نیروهای داعش، اقدامات تروریستی این گروه در فرانسه و حضور چشم گیر فرانسه در ائتلاف مبارزه با داعش در عراق و سوریه را به رفت و آمدهای مقامات فرانسوی به عراق بی ارتباط ندانسته است.

کد خبر 16237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha