۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
جیره‌بندی آب در پاوه لغو شد

سرویس کرمانشاه _ سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه از لغو جیره بندی آب در این شهر خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ بعد از رسیدگی و تعیین میزان دبی آب از مبدا "ایستگاه پمپاژ آب هانی کوان" تا مقصد " سراب هولی شهر پاوه" و گزارش اعلام نتایج کنترل ۲۴ ساعته کارشناسان جلسه ای در ساعت صفر در محل فرمانداری پاوه برای بررسی مشکلات آب شرب شهروندان برگزار شد.
سرپرست فرمانداری پاوه گفت: پس از کاهش میزان آب در شبکه و تصمیم آبفا به جیره بندی از ساعت ۱۲ شب گذشته به مدت ۲۴ ساعت کل مسیر از هانی کوان تا شبکه توزیع قدم به قدم بررسی و سپس تا حدود ۱۰ شب کل مسیر پیمایش و از ساعت یک دقیقه بامداد امروز سه شنبه جلسه بررسی مشکلات برگزار شد.
وی افزود: عمده دلایل کاهش آب نیم سوز شدن پمپ آب، افزایش نسبی مصرف و انشعابات غیر مجاز می باشد ولی بر اساس بررسی بعمل آمده اعلام می کنیم که کمبود آب نداریم اما سرانه مصرف حدود دو برابر میانگین کشوری است که عمدتا برای مصارفی به غیر از شرب استفاده می شود و درخواست داریم مشارکت در رعایت مصرف الگوهای مصرف انجام شود.

بالایی تصریح کرد: بر این اساس روند پمپاژ موجود حفظ و در صورت اعلام نیاز آبفا در حد امکان افزایش خواهد داد و به مرور نیز جیره بندی لغو می شود و پمپاژ اصلاحی حداکثر امشب نصب و راه اندازی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری پاوه ادامه داد: تیم فنی و حقوقی از آبفا استان به شهرستان عزیمت و راهکارهای مدیریت توزیع، مشکلات شبکه و نحوه برخورد قانونی با انشعابات غیر مجاز و پر مصرف را بررسی و پیگیری خواهند کرد.

بالایی ضمن عذرخواهی از کلیه شهروندان که در ۴۸ ساعت گذشته با مشکل کمبود و قطعی آب مواجه بودند خاضعانه درخواست داشت که مصرف را مدیریت و تا حد ممکن با استفاده بهینه از هر گونه مصرف غیر شرب جدا خودداری نمایند.

فرماندار پاوه با اشاره به توزیع حدود ده هزار متر مکعب آب در ۲۴ ساعت میزان سرانه مصرف را حدود دو برابر میانگین کشور اعلام و ریشه آنرا انشعاب غیر مجاز و مصرف غیر شرب دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت آبفا و همکاری مردم شاهد عادی شدن وضعیت توزیع آب در ۴۸ ساعت آینده باشیم.

بالایی با اشاره به کاهش شدید آب سراب هولی ، بندره ، سرکران و بیدمیری عادی شدن وضعیت و ثبات آنرا فقط با همکاری مردم در مدیریت مصرف آب دانست و گفت نظارتها تقویت و با انشعابات غیر مجاز برخورد جدی تر می شود.

کد خبر 16224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha