ظرفیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های کردستان تکمیل است/وضعیت نگران کننده است

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: تخت‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان و حتی بخش‌های مزمن نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

به گزارش کُرد پرس، آرزو فلاحی با بیان اینکه وضعیت حال حاضر در زمینه شیوع کرونا در کردستان بسیار نگران‌کننده است، اظهار کرد: آمار بستری روزانه بیماران کرونایی در تیرماه 234 مورد بود که اکنون به 547 مورد در روز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند با افزایش آمار فوتی‌ها تا دو هفته آینده مواجه خواهیم بود، افزود: با وجود این شرایط تزریق واکسن کرونا در استان با سرعت در حال انجام است و روزانه 12 هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تا این لحظه 360 هزار نفر از جمعیت استان واکسن کرونا در نوبت اول و یا دو نوبت دریافت کرده‌اند، ادامه داد: مردم بیجار بیشترین استقبال در دریافت واکسن کرونا داشته‌اند.

فلاحی از عدم استقبال مردم شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سنندج و کامیاران ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: براساس کار مطالعاتی که انجام گرفته است مردم مریوان اعتقادی به واکسن کرونا ندارند.

وی با تاکید مجدد بر این مهم که روند افزایشی در بستری بیماران و موارد ابتلا به کرونا در استان داریم، بیان کرد: آمار ابتلا در حال حاضر رو به صعود است و اگر این روند ادامه پیدا کند طی یکی دو هفته دیگر با افزایش آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا مواجه خواهیم شد.

کد خبر 16215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha