افزایش تحرکات نظامی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- رسانه ها همزمان با گزارش گشت مشترک نیروهای روسی و ترکیه در شمال شرق سوریه، از ورود دهها خودروی نظامی و تجهیزات جنگی توسط آمریکا به داخل این مناطق خبر دادند.

به گزارش کردپرس، ترکیه در هفته های اخیر، همزمان با بمباران هوایی مناطقی از شمال عراق به بهانه مقابله با پ.ک.ک، برخی اهداف نظامی وابسته به نیروهای کرد سوریه نیز را با پهپاد هدف قرار داده است. همزمان سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه از افزایش حملات توپخانه ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

نشریه دیلی اکسپرس انگلیس نیز از تحرکات نظامی روسیه و ترکیه در شمال شرق سوریه و انجام گشت مشترک نیروهای دو طرف در این مناطق خبر داده است. بر اساس این گزارش، در این گشت زنی ها هلیکوپترها نیز به پرواز درآمده است.

مقامات کرد سوریه که از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تکرار این اتفاق در شمال شرق سوریه بیم دارند از احتمال حمله جدید نظامی مجدد ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه خبر داده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه هم از افزایش تحرکات ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه خبر داد. این نهاد حقوق بشری مستقر در انگلیس، امروز جمعه از ورود یک کاروان نظامی دیگر آمریکا و ائتلاف به رهبری این کشور از اقلیم کردستان عراق به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

این نهاد در گزارش خود اشاره کرده است که 50 خودروی سنگین تجهیزات مختلفی از جمله خودروهای نظامی و تجهیرات جنگی را از اقلیم کردستان به پایگاه های آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه منتقل کرده اند. بر اساس آخرین گزارشها، آمریکا نزدیک به 10 پایگاه نظامی در شمال شرق سوریه دارد و 900 تن از نیروهای این کشور در این مناطق مستقر هستند.

کد خبر 15983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha