کشته شدن 85 نیروی نظامی ترکیه در ماه آگوست

سرویس ترکیه - شاخه نظامی PKK اعلام کرد در درگیری های ماه گذشته در اقلیم کردستان 85 تن از نیروهای نظامی ترکیه کشته شده اند.

به گزارش کردپرس، دفتر مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK)، ادعا کرد در درگیری های بین نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای این گروه در اقلیم کردستان، تنها در طی یک ماه 85 تن از اعضای نیروهای مسلح ترکیه جان خود را از دست داده اند. HPG همچنین حکومت ترکیه را به استفاده از سلاح شیمیایی در این مناطق متهم کرد.

بر اساس گزارش فرات نیوز، دفتر مطبوعاتی HPG با انتشار گزارش ماه آگوست اعلام کرد که در این ماه 85 تن از نیروهای نظامی ترکیه جان خود را از دست داده و 18 تن دیگر مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش نیروهای PKK با برگزاری 60 عملیات مختلف بر علیه نیروهای نظامی ترکیه، 2 خودروی نظامی، 2 پهپاد نظامی و 6 بالگرد را هدف حملات خود قرار داده اند.

در گزارش ماهانه HPG همچنین به استفاده ارتش ترکیه از سلاح های شیمیایی در مناطق عملیاتی اشاره شده و آمده است که در جریان این عملیات 7 تن از اعضای PKK جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است رسانه های اپوزیسیون ترکیه بارها با انتقاد از اطلاع رسانی وزارت دفاع ترکیه از این وزارت خانه خواسته اند آمار درستی از تعداد کشته های عملیات ارائه دهد.

کد خبر 15819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha