1750 واحد صنفی و تجاری در سنندج بازرسی بهداشتی شدند/پلمب ۱۷۲ واحد متخلف

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی هفته گذشته یک‌هزار و ۷۵۰ مورد بازدید از اماکن، مراکز، واحدهای صنفی و تجاری توسط بازرسین بهداشت محیط سنندج انجام شده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آرزو فلاحی اظهار کرد: با توجه به موج پنجم بیماری کرونا، تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اصناف به شکل محسوسی افزایش یافت که در همین راستا طی هفته گذشته 19 اکیپ مشترک ستادی از 692 مرکز، صنف و واحدهای تجاری بازدید کرده و همچنین بازرسین این مرکز در سطوح محیطی 648 واحد صنفی مختلف را مورد بازرسی و بازدید قرار داده اند.

وی همچنین به افزایش بازدید از مراکز عرضه غذای آماده، گروه رستوران، بستنی فروشی و کافی شاپ‌ها اشاره کرد و افزود: در طی همین هفته 345 مورد بازدید از اماکن یاد شده به جهت حساسیت این مراکز و عرضه غذای آماده و مواد خوراکی به صورت بیرون بر به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در طی این بازدیدها 664 کیلو گرم مواد غذائی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف توسط بازرسین این مرکز کشف و ضبط شده است، ادامه داد: حاصل این بازدیدها صدور 46 مورد اخطاریه 24 ساعته بهداشتی به اماکن خاطی بوده که باید در کمترین زمان ممکن نواقص موجود را مرتفع کنند.

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت کشوری در خصوص تعطیلی مشاغل غیر ضرور در هفته گذشته صادر شد اشاره کرد و یادآور شد: در این بازدیدها که به صورت مشترک با ارگان‌های ذیربط همانند شهرداری، اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف به انجام رسید، 172 واحد صنفی غیر ضرور که مشغول فعالیت بودند پلمب شدند.

وی در زمینه پیگیری مطالبات مردمی بیان کرد: در مدت زمات یاد شده تاکنون 6 مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 از صنوف مورد پیگیری قرار گرفت و همچنین 41 مورد اخطاریه های صادر شده به اصناف نیز جهت حصول نتیجه پیگیری شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه نظارت بر سلامت نان نیز گفت: طی همین مدت 6 مورد نان خبازی‌ها نیز جهت تعیین میزان نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار گرفت.

فلاحی در خصوص اقدامات کنترلی بر بهبود کیفیت آب شرب، اظهار کرد: در هفته گذشته 45 مورد نمونه بردای از آب مناطق شهری و روستایی و 378 مورد تست کلر سنجی در خصوص تایید سلامت آب شبکه لوله کشی توسط بازرسین این مرکز به انجام رسیده است.

وی نظارت بر برگزاری مجالس و مراسم سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین در حسینیه سنندج با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر فعالیت‌های بازرسین این مرکز بر شمرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در هفته گذشته یک هزار و ۷۵۰ مورد بازدید از اماکن، مراکز، واحدهای صنفی و تجاری توسط بازرسین بهداشت محیط سنندج به انجام رسیده است.

فلاحی یادآور شد: در هفته گذشته یک‌هزار و ۱۷۸ مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری در مراکز تست کرونا در سطح شهرسنندج به عمل آمده است.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم به جهت رعایت هر چه بیشتر اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: عدم رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی تعدادی از شهروندان موجب شیوع بیشتر این بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها شده است.

کد خبر 15717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha