چهار تیم پزشکی در سروآباد خدمات درمانی ارائه کردند

سرویس کردستان - معاون دانشجوی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: چهار تیم پزشکی شامل پزشک، دندانپزشک، ماما و روانشناس در طرحی جهادی به ویزیت و درمان مردم مناطق محروم شهرستان سروآباد پرداختند.

به گزارش کُرد پرس، محمدباقر خادم عرفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته مشارکت‌های اجتماعی چهار تیم پزشکی در قالب اردوی جهادی با همت مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها و همکاری مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارائه خدمات دارویی و درمانی در بخش مرکزی شهرستان سروآباد پرداختند.

وی به همکاری و تلاش دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در این طرح اشاره کرد و افزود: این اردو در مناطق روستایی شهرستان سروآباد در قالب چهار تیم سیار شامل پزشک، دندانپزشک، ماما و روانشناس برگزار و درمان و ویزیت مردم به صورت رایگان انجام شد.

معاون دانشجوی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این مؤسسه همزمان با این اقدام جهادی با اهدای لباس و اسباب بازی فضای شادی و نشاط را برای کودکان این منطقه فراهم کرد، ادامه داد: در این اردوی جهادی ۵۵۰ مورد معاینه، ۷۰ مورد ترمیم کامپوزیت، ۸۰ مورد امالگام، ۲۳۰ مورد کشیدن دندان و برگزاری کلاس آموزش بهداشت دهان و دندان برای کودکان زیر ۱۲ سال ارائه شد.

خادم عرفان یادآور شد: در این اردوی ۲ روزه که در روستاهای نسنار و هرسین بخش مرکزی سروآباد برگزار شد ۱۵ نفر از دانشجویان و چهار نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان حضور داشتند.

کد خبر 15270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha