شهرداری سنندج به سید انور رشیدی رسید

سرویس کردستان- در جلسه شورای اسلامی دوره ششم سنندج و پس از بررسی برنامه‌های کاندیداهای پست شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی با ۹ رای موافق اعضای شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شد.

به گزارش کرد پرس ، در جلسه رسمی عصر امروز شورای اسلامی شهر سنندج که به منظور بررسی گزینه‌های پیشنهادی سمت شهرداری سنندج برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، دستور کار دوم شورای ششم را انتخاب گزینه شهرداری سنندج عنوان کرد.

فرزاد زارعی عنوان کرد: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی به عنوان وکلای خود با روحیه جهادی کار کنند و ما نیز تصمیم گرفته‌ایم تا چنین رویکردی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تصمیم براین شد هر کدام از اعضای شورا دو نفر را به عنوان گزینه پیشنهادی شهرداری انتخاب کنند و با دریافت برنامه‌‌های آنان، امروز این گزینه‌ها بررسی می‌شود.

زارعی گفت: ما نماینده مردم هستیم و برای اینکه خدمات به مردم در شهرداری معطل نماند با قید فوریت اقدام به انتخاب شهردار می‌کند.

وی اعلام کرد: زارعی، کاوه زارعی، علی‌اشرف شیرزادی، سرکوت نجفی، سیدانور رشیدی، محتسم بهنام‌فر، محسن قادرمرزی و سیروان غفوری برای اعلام برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند و کیومرث ایراندوست، مهدی حسام‌شریعتی، شمس‌الدین ساعد، امیر عمیدی، کامیاب شادمان، مسعود جهانگیری، جمشید اسدی، اسماعیل احمدی، علی پژگول و رضا ولی‌بیگی از گزینه‌های پیشنهادی پست شهرداری هستند که ضمن قدردانی از اعتماد اعضای شورای شهر، برنامه‌ای اعلام نکرده‌اند.

سیدانور رسیدی عضو منتخب شورای ششم که کاندیدای پست شهرداری سنندج بود، گفت: با توجه به اشرافیت به اطلاعات و تجربه سه دوره شورایی، احساس مسوولیت کردم و یکی از دلایل دیگر را بازخوانی جایگاه والای شورای شهر است که مردم از ان انتظار دارند.

به گفته وی، از آنجایی که شهرداری هنوز بصورت بلدیه اداره می‌شود و حرکت شهرداری به سمت الکترونیکی کردن به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن ابتر مانده است، تحقق این مهم تسهیلگر خدمات بیشتر و آسان به شهروندان می‌شود.

رشدی افزود: مساله ساخت‌وسازهای غیرمجاز، زمین‌های قولنامه‌ای اوقافی و نبود نظارت موجب ایجاد مناطق حاشیه‌ای شده است.

وی اذعان کرد: مبارزه با فساد در شهرداری سنندج هزینه دارد و قطعا در فضای مجازی تخریب خواهم شد اما در صورتی که شهردار شوم اجازه نمی‌دهم افرادی در پشت میز مدیریتی با ۲۰ ساعت اضافه کار، حقوق ۱۷۰ ساعت اضافه بگیرد در حالیکه پاکبانانی که زحمت می‌کشند پرداخت حقوق ماهیانه‌اش هم با تاخیر پرداخت شود.

وی گفت: اکنون در یک وضعیت ایستگاهی اعتماد مردم قرار داریم و از آنجایی که رهبری بر اعتماد به جوانان تاکید دارند، می‌توان با تغییر مدیریت شهرداری، تحولی در شهرداری سنندج ایجاد کرد.

رشیدی عنوان کرد: اکثر پروژه‌های عمرانی در دوره گذشته از فروش املاک شهرداری اجرا شده است در حالیکه هزینه از این محل باید در زمان‌های ضروری باشد و گرنه باید برای اجرای پروژه باید درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد کرد.

وی پیگیری و تشکیل کمیته دائمی وصول مطالبات شهرداری، ساماندهی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۷۷، تعیین تکلیف نهایی املاک و زمین‌های در اختیار شهرداری، بروزرسانی و بهنگام‌سازی بانک اطلاعات املاک شهرداری، ضابطه‌مند کردن روند اجرایی کمیسیون توافقات، پیگیری وصول مطالبات املاک و اراضی ۱۰ درصد حق شهرداری از راه و شهرسازی و سایر ادارات، توسعه فضاهای سبز شهری، احداث بوستان دائمی گل و گیاه، ارتقای کیفیت معماری شهر، تقویت را از برنامه‌های خود در شهرداری سنندج ذکر کرد.

در پایان این جلسه، اعضای شورا با ۹ رای موافق سیدانور رشیدی را به عنوان شهردار سنندج انتخاب کردند.

رشیدی چهار دوره عضویت شورای شهر سنندج در کارنامه فعالیتی‌اش دارد.

کد خبر 14856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha