اقتدار سیاسی در برابر HDP عاجز مانده است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی عنوان کرد: اقتدار سیاسی در برابر HDP عاجز مانده است.

به گزارش کردپرس، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به صدور حکم بازداشت دوباره علیه صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، روسای مشترک سابق HDP عنوان کرد: «ذاتاً این افراد در زندان بوده و به پرونده ها با همان اتهامات رسیدگی می شود. دوستانمان گروگان های سیاسی هستند. کودتای 4 نوامبر 2016 به خودی خود یک بی قانونی بود. این نیز نشان می دهد که رژیم سیاسی در ترکیه تا چه اندازه از راه خود خارج شده است. این روند ادامه پیدا کرده و بی قانونی بی قانونی های دیگر را رقم زد. اکنون نیز با چنان فاجعه دستگاه قضایی روبه رو هستیم که پرونده ای را که به همان اتهام زندانی شده اند یک بار دیگر مطرح کرده و حکم بازداشت صادر می کنند».

تملی در گفتگو با روزنامه اورنسل خاطرنشان کرد: «رئیس جمهور ترکیه اعلام می کند که "این ها را رها نخواهیم کرد". بعد از آن که رئیس جمهور مملکت این جمله را به زبان آورد می توان علیه ریاست جمهوری تشکیل پرونده قضایی داد. در مقابل ما رئیس جمهوری وجود ندارد؛ رئیس یک حزب قرار دارد. برای این که در اقتدار سیاسی بماند علیه اپوزیسیون چنین زورگویی را تحمیل می کند».

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «اقتدار سیاسی در برابر HDP عاجز مانده است. ما این مسئله را با آمدن وزیر کشور ترکیه به مقابل ساختمان تشکیلات HDP در دیاربکر فهمیدیم. HDP در راه مبارزه برای سیاست دموکراتیک، تلاش برای تحقق آن و رفتار بر اساس اصول آن کنار نکشیده است».

تملی در خصوص برکناری شهرداران کرد وابسته به این حزب نیز گفت: «این اقدام تنها بر علیه HDP صورت نگرفته است. یک حمله علیه تمام زمینه سیاست دموکراتیک است. اگر در دیاربکر، ماردین و وان سرپرست حضور دارد در تمام ترکیه سرپرست حضور دارد. شما اگر در قبال دیاربکر ساکت بمانید نخواهید توانست در استانبول شهرداری اداره کنید».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 148256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha