حاکمیت سیاسی  ترکیه حمایت اکثریت را از دست داده است

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در بیانیه ای که با امضای سزایی تملی، رئیس مشترک حزب منتشر کرده است با اشاره به تحولات اخیر در ترکیه عنوان کرد: حاکمیت سیاسی در ترکیه حمایت اکثریت را از دست داده است.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در بیانیه ای که با امضای سزایی تملی، رئیس مشترک حزب منتشر کرده است با اشاره به این که برکناری سه شهردار کرد، یک کودتا علیه سیاست دموکراتیک در ترکیه بود، عنوان کرد: آشکار است که این کودتا تنها محدود به شهرداری های کرد نیست. قطع دیدارها با عبدالله اوجالان که در 9 سپتامبر پیام صلح منتشر کرده بود و همچنین تداوم حصر وی را نمی توان مستقل از این تحولات در نظر گرفت. هدایت خانواده های کرد برای تجمع مقابل ساختمان HDP در دیاربکر که خواستار مشخص شدن سرنوشت فرزندان خود هستند و علاوه بر این انجام میتینگ های اعتراضی در شهرهای مختلف ترکیه با حضور خانواده نیروهای امنیتی – نظامی و کارمندان اداری نیز بخشی از کودتا علیه شهرداری ها بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: عزم راسخ ما برای توسعه، گسترش و غنی تر کردن ابعاد مقاومت مشروع و دموکراتیک خود در برابر کودتا علیه شهرداری ها در راستای باز پس گیری این شهرداری ها از دست سرپرست های حکومتی ادامه خواهد داشت. از تمام کسانی که مخالف کودتا بوده و آینده این کشور را در دموکراسی می ببینند دعوت می کنم تا دوشادوش HDP قرار گیرند. حاکمیت سیاسی در ترکیه حمایت اکثریت را از دست داده است. حاکمیتی است که وارد دوران انحلال سیاسی خود شده و مشروعیت دموکراتیک را از دست داده است. تداوم سیاست جنگ و غارت در زمین مشروع و دموکراتیک غیر ممکن است. به همین دلیل تلاش می کنند تا تنها مانع پیش روی خود، یعنی HDP را در راستای تداوم سیاست های جنگ و غارتشان، مجرم نشان داده، تنها گذاشته و تصفیه کنند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 148074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha