حکومت ترکیه با نادیده گرفتن اراده سیاسی کردها در پی ایجاد یک رژیم اقتدارگرا است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که به اروپا سفر کرده است بعد از دیدار با نمایندگان گروه های سیاسی در پارلمان اروپا در گفتگوی مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفت: حکومت ترکیه با نادیده گرفتن اراده سیاسی کردها در پی ایجاد رژیم اقتدارگرایی است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه بیرگون، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که به اروپا سفر کرده است بعد از دیدار با نمایندگان گروه های سیاسی در پارلمان اروپا در گفتگوی مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفت: برکناری شهرداران کرد ترکیه یک بی قانونی، نقض حقوق بشر و نقض حق سیاسی است. اقدامی که صورت گرفته است یک اقدام مختص دوران وضعیت اضطراری در کشور است. رژیم اردوغان در خصوص تداوم وضعیت اضطراری که از سال 2016 میلادی ایجاد شده است اصرار می کند. جامعه ترکیه و مردم کرد این کشور با اقدامی روبه رو هستند که نه از منظر قانون اساسی، نه ارده ملت و نه حقوق قابل قبول نیست.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به دادگاه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق HDP نیز گفت: پرونده دمیرتاش یک نشانه تمامی اقدامات علیه ما در این دوران است. به غیر از دمیرتاش در ترکیه هزاران زندانی سیاسی وجود دارند. هنوز در زندان های ترکیه ده ها شهردارمان در حبس به سر می برند. با این که وضعیت اضطراری در کشور به پایان رسیده است ولی حکومت ترکیه با تداوم وضعیت اضطراری شهرداران کرد را برکنار می کند. با نادیده گرفتن اراده سیاسی مردم کرد تلاش می کنند تا یک رژیم اقتدارگرا به وجود آورند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha