HDP شعبه سیاسی PKK است و باید منحل شود

سرویس ترکیه - مصطفی دستیچی، رئیس حزب اتحاد بزرگ ترکیه (BBP) و نماینده آنکارا در پارلمان ترکیه در اظهاراتی با حمله به حزب کُردی دموکراتیک خلق ها (HDP) عنوان کرد: HDP شعبه سیاسی PKK است و باید منحل شود.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هابر7، مصطفی دستیچی، رئیس حزب اتحاد بزرگ ترکیه (BBP) و نماینده آنکارا در پارلمان ترکیه در اظهاراتی با حمله به حزب کُردی دموکراتیک خلق ها (HDP) عنوان کرد: ما HDP را یک حزب سیاسی نمی دانیم. HDP یک شبکه خیانت کار و سازمان مجرمانه است. HDP شعبه سیاسی PKK و لانه تروریست ها است. این حزب سازمانی است که برای PKK نیروی انسانی تأمین می کند. در هیچ جای جهان به چنین ساختار و سازمانی اجازه فعالیت داده نمی شود. به چنین ساختاری نمی توان نام حزب سیاسی داد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: قوانین و ضوابط ما روشن و آشکار است. هر حزب سیاسی که از ترور حمایت کرده و تروریست ها را در ساختار خود جا دهد منحل می شود. به خاطر برخی دلایل سیاسی یا اجتماعی نمی توان قوانین را نادیده گرفت. شورای عالی دادستان ها و قضات ترکیه دیگر در این خصوص نباید منتظر بماند و برای منحل کردن HDP باید دست به کار شده و اقدامات لازم را انجام دهد. در این خصوص نیز مجلس ترکیه و احزاب سیاسی حاضر در مجلس ترکیه نیز باید به مسئولیت هایی که دارند عمل کنند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha