تمام شهرداران و سیاستمدارانی که مانند اردوغان فکر نمی کنند مورد تهدید هستند

سرویس ترکیه - گونای گوبیلای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به تداوم اعتراضات مدنی و سیاسی به برکناری شهرداران کرد عنوان کرد: تمام شهرداران و سیاستمدارانی که مانند اردوغان فکر نمی کنند مورد تهدید هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، گونای گوبیلای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به تداوم اعتراضات مدنی و سیاسی به برکناری شهرداران کرد دیاربکر – ماردین – وان و تعیین سرپرست به جای آنان عنوان کرد: تا باز پس گیری شهرداری هایمان به مقاومت مشروع و دموکراتیک خود ادامه خواهیم داد. برکناری شهرداران کرد یک روند بسیار استراتژیک است. روندی که اقتدار سیاسی تلاش می کند تا تعیین سرپرست بر شهرداری ها رژیم اقتدارگرایی خود را تحکیم کند روندی است که فراتر از HDP خواهد رفت. تمام سیاسیون و شهرداری هایی که مانند رجب طیب اردوغان فکر نمی کنند تحت تهدید هستند. این را حتی بعد از انتخابات 31 مارس با سیاستی که در استانبول پیش گرفتند تجربه کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در شورای مرکزی حزب که در 10 سپتامبر تشکیل خواهیم داد موضوع مورد بررسی برکناری شهرداران کرد و ایجاد یک ائتلاف دموکراتیک خواهد بود. روسای مشترک حزب تحت این ائتلاف دیدارهای سیاسی را انجام می دهند. این روند تنها محدود به اعتراضات خیابانی و مدنی نخواهد ماند. این موضوع را به سطح بین المللی انتقال خواهیم داد. تلاش می کنیم تا افکار عمومی در سطوح بین المللی را به حرکت بیندازیم. در تلاش برای دیدار با مقامات پارلمان اروپا، شورای اروپا و کمیسیون اروپا هستیم. همزمان با سازمان های مشروع دموکراتیک نیز دیدار می کنیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha