احتمال برکناری 13 شهردار کرد وجود دارد

سرویس ترکیه - سرتاچ بولوت تکین، وکیل کانون وکلای دیاربکر در اظهاراتی با اشاره به جمع آوری برخی اطلاعات از سوی استانداری دیاربکر در خصوص برخی شهرداری های وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در استان دیاربکر عنوان کرد: احتمال تعیین سرپرست برای 13 شهرداری دیگر این استان وجود دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، سرتاچ بولوت تکین، وکیل کانون وکلای دیاربکر در اظهاراتی با اشاره به جمع آوری برخی اطلاعات از سوی استانداری دیاربکر در خصوص برخی شهرداری های وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در استان دیاربکر عنوان کرد: جمع آوری اطلاعات از سوی مدیریت کل اداره استان ها به دستور وزارت کشور ترکیه خواسته شده است و در پی این دستور، استانداری دیاربکر اقدام به جمع آوری این اطلاعات کرده است. در واقع اتفاقات افتاده زمینه سازی برای تعیین سرپرست برای شهرداری های دیگر استان دیاربکر است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این اطلاعات در تاریخ 16 آگوست 2019 میلادی به وزارت کشور ترکیه ارسال شده است که بر اساس این دستور اطلاعات 13 شهرداری به ترتیب، شهرداری های بیسمیل، چنار، دجله، عقیل، ارگانی، هازرو، کایاپینار، کوجاکوی، کولپ، لیچه، سیلوان، سور و ینی شهیر که در اختیار حزب HDP می باشد از استانداری دیاربکر خواسته شده است که این شهرداری ها را در آستانه برکناری و تعیین سرپرست قرار می دهد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha