حکومت ترکیه از طریق دشمنی با کردها برای تداوم موجودیت سیاسی خود تلاش می کند

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی عنوان کرد: حکومت ترکیه تلاش می کند تا با استفاده از دشمنی با کردها به موجودیت خود ادامه دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به سیاست های حاکمیت سیاسی ترکیه علیه مدیریت های محلی کردهای ترکیه عنوان کرد: این اقتدار سیاسی تلاش می کند تا با استفاده از دشمنی با کردها به موجودیت خود ادامه دهد. با تعیین سرپرست برای شهرداری ها فسادها و دزدی های خود را پنهان می کند. این سیاست سرپرستی جنگی است که به تمام کشور ترکیه تحمیل شده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: مهمترین مسئله برای ترکیه مسئله دموکراتیزه شدن این کشور است. در دموکراتیزه شدن ترکیه نیز مسئله کردها در مرکز قرار دارد. برای حل این مسئله نیز تمام ترکیه باید متحد شده به صورت مشترک حرکت کنیم. در چارچوب ائتلاف دموکراسی همه جناح ها برای دموکراتیزه شدن ترکیه باید در یک جا جمع شوند. ما همگی با هم برای این که چگونه می توانیم قانون اساسی دموکرات در ترکیه را عملی کنیم یک طرح آماده کرده ایم. چیزی که امروزه با آن رو به رو شده ایم زورگویی است؛ در تلاش برای پشت سر گذاشتن این زورگویی هستیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha