آغاز فرآیند صادرات نفت کرکوک به اردن

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی وزارت نفت عراق از آغاز فرآیند صادارت نفت از استان مورد مناقشه این کشور به اردن خبر داد.

به گزارش کردپرس، عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق شامگاه امروز (شنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری السومریه نیوز اعلام کرد که فرآیند بارگیری تانکرهای نفتکش برای صادرات نفت خام استان مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور به اردن آغاز شده جایی که بر اساس توافق دو طرف روزانه 10 هزار بشکه نفت صادر می شود.

جهاد در این باره اظهار داشت: فرآیند بارگیری تانکرهای نفتکش از نفت خام کرکوک در پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین بر اساس توافق امضا شده میان وزارتخانه های نفت عراق و انرژی اردن برای از سر گیری صادرات نفت عراق به اردن به وسیله تانکر آغاز شده است.

سخنگوی وزارت نفت عراق همچنین تصریح کرد: بر اساس توافق مذکور، حجم صادرات به 10 هزار بشکه نفت در روز می رسد و این میزان نفت با تانکرهای نفتکش از بیجی به خاک اردن انتقال می یابد.

جهاد در پایان نیز تصریح کرد: توافق کنونی پیشتر نیز مورد اجرا قرار می گرفت با این حال عمل به آن به دلیل جنگ علیه تروریسم متوقف شده بود، حال که وضعیت امنیتی بهبود یافته توافق شد که صادرات نفت عراق به اردن از سر گرفته شود.

کد خبر 146710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha