برای حمایت از دموکراسی و اراده ملت باید دست به مبارزه مشترک بزنیم

سرویس ترکیه - اکرم امام اوغلو، شهردار کلانشهر استانبول که به دیاربکر سفر کرده است در گفتگو با خبرنگاران در بدو ورود به دیاربکر با اشاره به برکناری شهرداران کرد عنوان کرد: برای حمایت از دموکراسی و اراده ملت باید دست به مبارزه مشترک بزنیم.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، اکرم امام اوغلو، شهردار کلانشهر استانبول که به دیاربکر سفر کرده است در گفتگو با خبرنگاران در بدو ورود به دیاربکر عنوان کرد: اگر کسی که با انتخابات بر سر کار می آید با انتخابات از سر کار نرود، در آنجا نه از دموکراسی می توان صحبت کرد نه حاکمیت قانون. اراده ملت که در صندوق های رای تجلی پیدا می کند اراده ای نیست که از سوی برخی مقامات با توجه به خواسته هایشان تایید یا رد شود. ما باید در برابر این افراد مبارزه مشترک کرده و مجبور هستیم از دموکراسی و اراده ملی حمایت کنیم. کسانی که این کشور را اداره می کنند باید 82 میلیون شهروند این کشور را به رسمیت شناخته و با این ذهنیت کشور را اداره کنند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: متاسفانه برکناری شهرداران دیاربکر، ماردین و وان ذهنیت تبعیض گرایانه به این شهرداری ها و مردم این شهرها است. احزاب سیاسی، رهبران آنان، نمایندگان ملت و روسای شهرداری ها یا در چارچوب قانون هستند یا در خارج از آن؛ نهادی هم که این موضوع را تشخیص می دهد دستگاه قضا است. نامش دیاربکر باشد و یا هر چیز دیگری مهم نیست. باید به واکنش هایی که برخلاف قانون صورت می گیرد ادامه دهیم. من از جانب خودم هیچ نگرانی ندارم ولی برای دموکراسی بسیار نگران هستم. این رفتار با دیاربکر – ماردین – وان را محکوم می کنم. بعد از این فضای سیاسی کشور را باید به خوبی ارزیابی کنیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha