حکم تعیین سرپرست برای شهرداری ها را روز بعد از انتخابات ابلاغ کرده بودند

سرویس ترکیه - احمد ترک، سلجوق میزراکلی و بدیعه اوزکوکچه، شهرداران برکنار شده ماردین، دیاربکر، وان مصاحبه مطبوعاتی مشترکی را برگزار کردند که احمد ترک در این مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرد: حکم تعیین سرپرست برای شهرداری ها را روز بعد از انتخابات ابلاغ کرده بودند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، احمد ترک، سلجوق میزراکلی و بدیعه اوزکوکچه، شهرداران برکنار شده ماردین، دیاربکر، وان مصاحبه مطبوعاتی مشترکی را برگزار کردند که احمد ترک در این مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرد: دستور اجرای حکم صبح روز 19 آگوست را فردای انتخابات در تاریخ 1 آوریل به استانداری ها ابلاغ کرده بودند. با ذهنیتی روبه رو هستیم که کودتا را مشروعیت سازی می کند. به دلیل تکرار انتخابات استانبول موضوع تعیین سرپرست به شهرداری ها را به تأخیر انداخته بودند. اگر انتخابات استانبول بلاتکلیف نمانده بود فوراً برای تعیین سرپرست اقدام می کردند. انتخابات استانبول این روند را طولانی کرد. ما انسان هایی هستیم به سیاست دموکراتیک باور داریم. کاری که ما انجام می دهیم در راستای ایجاد ترکیه ای با اولویت سیاست دموکراتیک است. سیاستی که در حال حاضر وجود دارد به نفع هیچ کس نیست.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: موضوع از مسئله کردها فراتر رفته است. حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) راهپیمایی عدالت برگزار کرد از آن استقبال کردیم. هر روز به آنان می گویند با تجزیه طلب ها دست در دست هم حرکت می کنید. به هیچ کدام از این ها جوابی نمی دهم ولی همکاری ما بایستی گسترش پیدا کند. ما برای آیندگان مسئولیت توسعه ابعاد این همکاری دموکراتیک را داریم. پیام من به کمال قلیچدار اوغلو این است: ما در آنتالیا، مرسین، آدانا و ... نه به CHP بلکه به دموکراسی رای دادیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha