دیدار HDP با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در ترکیه

سرویس ترکیه - هیئتی از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در آنکارا با سفرای کشورهای اروپایی در ترکیه دیدار و در خصوص تحولات اخیر منطقه و ترکیه به خصوص مسئله برکناری شهرداران کرد گفتگو کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، هیئتی از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در آنکارا با سفرای کشورهای اروپایی در ترکیه دیدار و در خصوص تحولات اخیر منطقه و ترکیه گفتگو کرده اند.
در این دیدار احمد ترک، شهردار برکنار شده ماردین، سلجوق میزراکلی، شهرداری برکنار شده دیاربکر، بدیعه اوزکوکچه شهردار برکنار شده وان و همچنین ناظم گور، معاون حزب HDP حضور پیدا کردند.
در این دیدار که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید طرفین برکناری شهرداری های کرد با حکم وزارت کشور ترکیه را بررسی کرده و با ارزیابی تبعات و بازتاب این موضوع در عرصه منطقه ای HDP در بیانیه ای کتبی در این خصوص اعلام کرد: علاوه بر این که کودتا علیه شهرداران کرد را قبول نخواهیم کرد در تداوم این مبارزه به دادگاه حقوق بشر اروپا نیز مراجعه خواهیم کرد. در این دیدار به دیپلمات ها و سفرا نگرانی های خود از روند حقوقی در ترکیه را اعلام کردیم. طرف های اروپایی نیز اعلام کرده اند که روند را از نزدیک دنبال کرده و به این رویه ادامه خواهند داد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha