دیدار هیئت HDP با قلیچدار اوغلو با محوریت برکناری سه شهردار کرد ترکیه

سرویس ترکیه - هئیت بلند پایه ای از حزب دموکراتیک خلق ها با کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و هیئت همراه وی دیدار و در خصوص برکناری سه شهردار کرد ترکیه گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، هیئت بلند پایه ای از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) متشکل از سزایی تملی رئیس مشترک حزب، میتهات سنجار رئیس فراکسیون HDP و علی جان اونلو معاون حزب، با کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در مرکز حزب CHP دیدار کردند.

در این دیدار علاوه بر قلیچدار اوغلو؛ عنگین اوزقوچ رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان، اوغوز خان سالیچی معاون و فائق اوزتراک سخنگوی حزب حضور داشتند.

HDP در بیانیه ای که پس از این دیدار منتشر کرد در پیامی در خصوص جزئیات این دیدار اعلام کرد: در این دیدار در خصوص موارد مختلفی از جمله کودتای اخیر علیه شهرداری‌های منتخب، قانون اساسی جدید ترکیه و اصلاحات دستگاه قضا گفتگو شده است. هر دو حزب در این خصوص که برکناری شهردارهای کلانشهرهای وان، دیاربکر و ماردین یک کودتای سیاسی است، همفکر بوده و بر سر اتخاذ یک رفتار مشترک با تکیه بر حفاظت از اصول اساسی و اولیه دموکراسی تأکید شده است.

سخنگوی CHP نیز در پی این دیدار در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاخ {ریاست جمهوری} اراده ملت را نادیده گرفته است. کاخ ریاست جمهوری از 23 ژوئن درس عبرت نگرفته است. کاملا واضح است که قبل از صدور احکام قطعی شهرداری ها روند تعیین سرپرست آغاز شده بود. اگر قرار بود از ریاست شهرداری برکنار کنید چرا اجازه ورود آنان به انتخابات را دادید؟ این تصمیم حقوقی نبوده و تماما یک تصمیم سیاسی است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha