سلیمان سویلو دروغ می گوید؛ برکناری شهرداران کرد یک روند کاملا سیاسی است

سرویس ترکیه - ساروخان اولچو، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه (HDP) در اظهاراتی با اشاره به حقوقی شمردن روند برکناری شهرداران کرد از سوی وزیر کشور ترکیه عنوان کرد: سلیمان سویلو دروغ می گوید؛ برکناری شهرداران کرد یک روند کاملا سیاسی است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه بیرگون، ساروخان اولچو، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه (HDP) در اظهاراتی با اشاره به برکناری سه شهرداری کرد از سوی وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: ذاتاً رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در قالب کمپین های انتخاباتی پیش از 31 مارس 2019 میلادی انتصاب سرپرست بر شهرداری های کرد را آشکارا اعلام می کرد. اولین گام از غصب شهرداری ها در 1 آوریل صورت گرفت. اتخاذ اولین گام در راستای این سیاست آن هم یک روز بعد از انتخابات نشان داد که روند یک روند سیاسی است. اردوغان به کردها آشکارا اعلام می کرد "حتی شما دست به انتخاب زده و شهردار خود را هم انتخاب کنید ما آنان را از مقامشان برکنار خواهیم کرد" توضیح این مسئله به هر انسانی که ذره ای درک از دموکراسی داشته باشد امکان پذیر نیست.
وی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر این که روند تماماً یک روند سیاسی بوده و هیچ ارتباطی با حقوق ندارد خاطرنشان کرد: طرح ابعاد حقوقی برای این روند یک دروغ بزرگ است. سلیمان سویلو دروغ می گوید، این یک جریان سیاسی است. اقتدار سیاسی چیزی را که از صندوق های رای نتوانسته است به دست آورد تلاش می کند تا از این راه به دست آورد. انتخابات و حق انتخاب ملت غصب شده است. این روند از قبل طراحی شده است و یک جنایت عمد است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha