افتتاح 9 سالن سینما در کردستان/داشتن سینمای استاندارد حق مردم سقز است

سرویس کردستان – رئیس حوزه هنری کردستان گفت: با پایان یافتن عملیات ساخت سالن ها سینمایی در سنندج، بیجار و سقز، 9 سالن سینمایی روز شنبه آینده افتتاح می شود.

به گزارش کرد پرس, امین مرادی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران, اظهار کرد: روز شنبه آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی 9 سالن سینمایی در شهرستان‌‌های سنندج، سقز و بیجار با افزایش 700 صندلی به سرانه استان برای بهره‌مندی بیشتر مردم از هنر هفتم افتتاح می‌شود.
وی افزود: از این میزان 3 سالن در پردیس سینمابی مهر سقز، 4 سالن در پردیس سینمایی بهمن سنندج و 2 سالن در پردیس سینمایی آزادی بیجار افتتاح می‌شود.
رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه فرهنگی سینما است که باید به آن توجه شود, ادامه داد: بعد از سفر مقام معظم رهبری دید مسئولان کشوری نسبت به کردستان تغییر یافت و کردستان به عنوان استان تمدن و فرهنگ شناخته شد.
مرادی با بیان اینکه داشتن یک سینمای استاندارد حق مسلم مردم فرهنگ دوست کردستان است, یادآور شد: سینما یک استاندارد خاص دارد و تنها به داشتن چند صندلی و یک پروژکشن منجر نمی‌شود.
وی بیان کرد: به طور مجموع 469 صندلی به سینمای سقز اضافه شده است و جدا از نمایش فیلم این سالن می‌تواند در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های متنوع فعال باشد.
رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه تا به حال در برخی از شهرستان‌ها سینما وجود نداشته است که جای تاسف دارد, گفت: هر شهرستانی که درخواست بدهد و مسئولان استانی نیز در تامین اعتبارات ما را یاری دهند, آمادگی احداث سینما در آن شهر را داریم.
مرادی اظهار کرد: در پردیس سینمایی بهمن با اضافه‌کردن سالن‌های کوچک به مخاطب حق انتخاب داده‌ایم و سالن سینمای کودک و فیلم خارجی در پردیس سینمای بهمن سنندج فعال است.
وی افزود: 14 سالن سینمایی که در استان فعال هستند متعلق به مردم استان است لذا تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا مردم استان از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: بخشی از اعتبارات این سالن ها استانی است که 850 میلیون تومان به سقز و 100 میلیون تومان به سنندج و 100 میلیون تومان به بیجار تخصیص داده شده است.
مرادی یادآور شد: ما در مجموعه حوزه هنری از دوران کرونا با تمام ناگواری ها و سختی های فراونی که به همراه داشته است به عنوان یک فرصت در ارتقای زیرساخت های فرهنگی و هنری استان بهره گرفتیم.
وی بیان کرد: در حالیکه بخش اعظمی از فعالیت های فرهنگی کشور و استان تعطیل شد، حوزه هنری استان کردستان با بسیج امکانات در کمتر از 15 ماه 9 سالن سینمایی را به سالن های استان افزود و توانستیم میانگین سرانه صندلی استان را از میانگین سرانه صندلی سینمایی کشور بالاتر ببریم.
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در کنار ساخت سالن های سینمایی ساخت و تجهیز سه گالری هنری در سنندج، سقز و بیجار، ساخت و تجهیز استودیو حرفه ای صدا و تصویر و توجه به امکانات رفاهی و تفریحی خانواده ها در مجموعه پردیس های مهر سقز، بهمن سنندج و آزادی بیجار از اقداماتی است که صورت گرفته است.
مرادی اظهار کرد: انشاالله شنبه 9 مرداد ماه مراسم افتتاحیه این امکانات فرهنگی با حضور هنرمندان و مسئولان کشوری و استانی به صورت همزمان در محل پردیس سینمایی مهر سقز برگزار خواهد شد.
کد خبر 14183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha