وزارت کشور ترکیه شهرداران منتخب مردم چالدران و ادرمیت را برکنار کرد

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه در احکامی جداگانه، فاروق دمیر رئیس مشترک شهرداری چالدران و مدنی اوزَر، رئیس مشترک شهرداری ادرمیت در استان وان از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را از کار برکنار کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، در پی پیروزی نامزدهای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در انتخابات شهرداری های 31 مارس 2019 میلادی در حوزه های انتخاباتی چالدران و ادرمیت در استان کردنشین وان ترکیه، وزارت کشور ترکیه در احکامی جداگانه، فاروق دمیر رئیس مشترک شهرداری چالدران و مدنی اوزَر، رئیس مشترک شهرداری ادرمیت در استان وان را از کار برکنار کرده است.

پیش از این نیز وزارت کشور ترکیه حکم ریاست مشترک شهرداری لیلا آتساک، شهردار منتخب شهر چالدران را به دلیل اخراج در دوران وضعیت اضطراری در کشور باطل کرده و شفیق انصاری از حزب عدالت و توسعه (AKP) را به عنوان شهردار این شهر تعیین کرده بود.

این اقدام وزارت کشور ترکیه در حالی صورت می گیرد که استانداری وان در 3 آگوست 2019 میلادی با نامه ای به وزارت کشور ترکیه خواستار برکناری روسای مشترک این دو شهرداری شده بود. در پی بررسی های صورت گرفته وزارت کشور ترکیه با بیان این که دمیر و اوزر دارای پرونده های باز قضایی در دستگاه قضای ترکیه هستند حکم برکناری این دو شهردار منتخب مردم را صادر کرده است.

لازم به ذکر است، نامزدهای HDP در انتخابات شهرداری های ترکیه در چالدران با 50 درصد آراء و در ادرمیت با کسب 53 درصد آراء پیروز انتخابات شده بودند که شورای عالی انتخابات از ابتدا به بهانه های مختلف از دادن حکم رسمی شهرداری به این نامزدها خودداری کرده بود.


کد خبرنگار: 30102

کد خبر 135541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha