پس لرزه‌های نا کارآمدی مدیریت شهری مهاباد/دیاکو توتونچی

سرویس آذربایجان غربی- اگر ستاد بحران شهرستان مهاباد در واکنش به اطلاعیه هواشناسی و نرم بارندگی فصلی تشکیل جلسه می داد و اقدامات پیشگیرانه را لحاظ می کرد، قطعا شاهد قطع درختان و خسارت فروان به فضای سبز شهری به این میزان نبودیم.

با فلش بکی به گذشته عدم نظارت کافی شوراهای دور پنجم مهاباد و قرارداد های به شرط چاقو با پیمانکاران فضای سبز شهری، متوجه خواهیم شد که وضعیت کنونی چگونه امروز دامن‌گیر فضای سبز شهری و درختان سطح شهر شده است .

البته ناگفته نماند بحران مدیریتی ستاد بحران شهرستان نیز سهم عمده این حال و روز کنونی درختان سطح شهر است که در پی عدم واکنش به موقع سبب شکل گرفته است.

اگر ستاد بحران شهرستان در واکنش به اطلاعیه هواشناسی و نرم بارندگی فصلی تشکیل جلسه می داد و اقدامات پیشگیرانه را لحاظ می کرد، قطعا شاهد قطع درختان به این میزان نبودیم و دیگر مشکلات از قبیل آسیب شبکه برق رسانی و قطعی برق در بسیاری از محدوده ای سطح شهرستان و حومه نیز رخ نمی داد.

لازم است دوست داران محیط زیست و سمن های زیست محیطی یک صدا مطالبه گر بهبود اوضاع باشند، تا بیشتر شاهد بی مهری در حق این باقی مانده فضای سبز شهری و درختان سطح شهرستان نباشیم .

طبق شنیده ها و گزارش های میدانی، نحوه اقدام در ایمن سازی و پاکسازی محل درختان آسیب دیده غیراصولی و غیرکارشناسانه بوده و موجب خسارت بیشتر به درختان نیز شده است .

هرس به موقع درختان در فصل هرس، سم پاشی به موقع، آبیاری منظم ، ترمیم و بازسازی آب خوری های پای درختان، کاشت درختان بومی سازگار با شرایط محیطی، ترمیم درختان آسیب دیده و شناسایی درختان بیمار و تشخیص نوع بیماری در محیط های با پوشش های متراکم از لازمه های حفاظتی درختان فضاهای سبز سطح شهری است.

کد خبر 1355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha