علل احتمالی تنش در حزب اتحادیه میهنی

سرویس جهان- منابع مطلع از تحولات درون اتحادیه میهنی، دخالت خارجی در تنش میان روسای مشترک اتحادیه میهنی را اغراق آمیز خوانده و معتقدند این مسئله صرفا رقابت برای تصرف هرم قدرت در این حزب است.

به گزارش کردپرس، طی چند روز گذشته، تنش های بی سابقه ای میان دو رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق بوجود آمد و اقدامات غیرمنتظره بافل طالبانی، پسر جلال طالبانی، رهبر فقید این حزب به عنوان یکی از روسای مشترک اتحادیه میهنی در عزل و نصب روسای دستگاههای اطلاعاتی و ضد ترور و تعطیل کردن دفاتر رسانه‌های وابسته به لاهور طالبانی، پسر عموی خود و دیگر رییس مشترک این حزب، نگرانی مقامات این حزب از آینده اتحادیه میهنی را به دنبال داشت.

نشریه الکترونیکی آمریکایی المانیتور به نقل از منابع مطلع از اوضاع داخلی اتحادیه میهنی نوشت: در نسبت دادن این تحولات به دخالت خارجی قدری اغراق شده است.

این منابع که به علت حساسیت موضوع خواستار حفظ هویت خود شده اند، گفته اند این مسئله صرفا یک تقابل خانوادگی است.

این منابع تاکید کرده اند که چنین اتفاقاتی نتیجه عدم وجود نهاد‌های قانونی در اقلیم کردستان است که هر کسی می تواند گروه خود را تشکیل دهد.

ولادیمیر وان ویلگنبرگ، کارشناس مسائل کردها درباره پیامد تحولات اخیر در اتحادیه میهنی گفت: این مسئله می تواند روی ائتلاف جدید انتخاباتی میان اتحادیه میهنی و جنش تغییر تاثیر بگذارد مگر این که بافل طالبانی، که از او به جای رییس مشترک، رهبر حزب نام برده شده، بخواهد این ائتلاف را حفظ کند.

رمزی ماردینی، استاد دانشگاه شیکاگو، تنش اخیر میان بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی (طالبانی) را از جمله ویژگی‌های احزاب تحت کنترل خانواده‌های خاص یا احزاب فامیلی توصیف کرده است.

او ادعا کرد تنش داخلی اتحادیه میهنی به تقابل دو خانواده طالبانی بر سر رسیدن به هرم قدرت قبل از از دست رفتن فرصتها ارتباط دارد.

ماردینی تاکید کرد مسئله وخیم شدن وضعیت جسمی هیرو ابراهیم احمد، همسر جلال طالبانی و مادر بافل نیز در تلاش برای تحکیم قدرت قبل از، از دست رفتن فرصتها نیز مطرح است.

کد خبر 13442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha