گرانفروشان سیمان در مهاباد جریمه شدند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۴ گرانفروش سیمان بیش از ۵۵۰ میلیون ریال جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش کردپرس، محمد جهین اظهار کرد: در راستای مبارزه با کالای قاچاق بازرسان اداره صمت به همراه ماموران پلیس انتظامی و دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان ۲۶ تن سیمان گرانفروشان را طی ۳ عملیات جداگانه در ۴ انبار‌ی این شهرستان که بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رساندند، به تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

جهین افزود: بازرسان پس از بررسی مدارک، این مقدار سیمان فاقد مجوز را که به قصد گرانفروشی در انبار‌های شهرستان نگهداری کرده بودند به تعزیرات حکومتی ارجاع کردند و برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش محموله‌ها بیش از ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او ادامه داد: به دلیل پاره‌ای از مشکلات که در عرضه سیمان ایجاد شده، بازرسان این اداره روزانه در حال رصد این موضوع هستند و با دستور مقام قضایی با سودجویان و کسانی که قصد احتکار و عدم عرضه سیمان به بازار را دارند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه متصدیان انبار‌های سطح شهر موظف به ثبت‌نام در سامانه انبار‌ها هستند، اضافه کرد: اگر واحد‌ها نسبت به ثبت موجودی انبار‌های خود اقدام نکنند، کالای آنان مشمول کالای قاچاق خواهد بود و در صورت ثبت انبار در سامانه، اگر رسید و حواله کالا ثبت نشود، کالای آنان احتکار محسوب و برابر قانون با آن برخورد می‌شود.

او گفت: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف و اطلاع از وجود انبار کالا‌های احتکار شده با شماره تلفن ۱۲۴ و یا ۴۲۴۴۹۹۷۴ تماس گرفته و موارد را گزارش کنند

کد خبر 13225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha