قلیچدار اوغلو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده  می شود

سرویس ترکیه - در مراسم افتتاحیه دفتر جدید CHP اعضای ارشد این حزب کمال قلیچدار اوغلو را به عنوان نامزد انتخابات بعدی ریاست جمهوری معرفی کردند.

به گزارش کردپرس، در مراسم افتتاح دفتر جدید حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در منطقه چانکایای آنکارا اعضای ارشد این حزب از جمله شهردار منطقه «چانکایا» از کمال قلیچدار اوغلو رئیس این حزب به عنوان نامزد انتخابات بعدی ریاست جمهوری نام بردند.

بنا بر گزارش روزنامه جمهوریت نزدیک ترین رسانه به CHP، در مراسم افتتاحیه دفتر چانکایا، اعضای ارشد حزب با تاکید بر این موضوع، قلیچدار اوغلو را به عنوان نامزد انتخابات بعدی ریاست جمهوری معرفی کردند.

بولنت کوش اوغلو نایب رئیس CHP درباره قلیچدار اوغلو از عبارت «او نامزد ریاست جمهوری ما است» استفاده کرد.

فیهی یاشار شهردار منطقه ینی محله گفت: «حزب جمهوری خواه خلق مهد دموکراسی است. شما شرایط کشور را می دانید. راه خلاصی از این وضعیت شانه به شانه، دل به دل، حمایت از جمهوریتی است که از مصطفی کمال آتاترک برایمان به یادگار مانده است. ما باز هم دست به دست هم داده و با ریاست جمهوری کمال قلیچدار اوغلو عدالت را دوباره برقرار خواهیم کرد. زیرا ا در همه جا موفق بوده ایم. ما در انتخابات آینده به قدرت خواهیم رسید.»

آلپر تاشدلن شهردار منطقه چانکایا نیز در سخنرانی افتتاحیه گفت: «من گفته بودم که یکی یکی از پله های شهرداری آنکارا بالا رفته و شهردار منصور یاواش را بر صندلی آنجا خواهیم نشاند، دیدید که توانستیم این کار را بکنیم. ما شهرداری را از دست راهزنان نجات ندادیم؟ پس ما می توانیم رئیس کمال قلیچدار اوغلو را هم از پله های عمارت چانکایا بالا ببریم و آنجا بنشانیم [او را به ریاست جمهوری برسانیم].»

به نظر روزنامه جمهوریت این یک بیانیه رسمی از طرف حزب جمهوری خواه خلق برای اعلام نامزدی کمال قلیچدار اوغلو برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است که انتظار می رود در ژوئن 2023 برگزار شود.

گفتنی است در آخرین نظر سنجی ها درباره انتخابات آینده همچنان منصور یاواش شهردار آنکارا و اکرم امام اوغلو شهردار استانبول در جایگاه بالاتری نسبت به قلیچدار اوغلو قرار دارند. همچنین در آخرین نظر سنجی که از رای اولی ها انجام گرفت میزان رای حزب عدالت و توسعه (AKP) از احزاب دیگر از جمله CHP بالا تر بود.

کد خبر 12998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha