قضات کرمانشاه ماهانه ۵ رأی نظارت بر زندانی از طریق پابند الکترونیکی صادر کنند

سرویس کرمانشاه _ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: هریک از قضات دادگاه های کیفری ۲ و انقلاب در سطح استان، ماهانه ۵ رأی نظارت از طریق پابند الکترونیکی صادر کنند.

به گزارش کردپرس؛ دکتر توسلی زاده در جلسه ای که در خصوص اتخاذ تدابیر و تصمیمات جهت صدور رأی نظارت تحت سامانه الکترونیکی برگزار شد، از قضات محترم خواست تا جایی که ممکن است از مجازات‌های جایگزین استفاده کنند و دادرسی الکترونیک را جدی بگیرند.

وی با اشاره به مزایا و فواید نظارت الکترونیک افزود: هر گونه صدور حکم مبنی بر استفاده از پابند الکترونیکی محدود به آرای قضات است که محدوده فیزیکی بهره مندی زندانی از آن را نیز فقط قاضی پرونده تعیین و مشخص می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان، یکی از مزیت‌ها و فواید استفاده از پابند‌های الکترونیکی را کاهش آمار‌های مربوط به ورودی زندان‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به تلاش‌های گسترده قوه قضاییه برای کاهش تعداد زندانی ها، استفاده از این فناوری می‌تواند در آینده تأثیر چشم گیری در این زمینه داشته باشد.

وی حرکت در مسیر الکترونیکی سازی دستگاه قضایی را جزو رئوس طرح تحول در این مجموعه برشمرد.

دکتر توسلی زاده با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های تحولی قوه قضاییه در استان کرمانشاه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، ادامه داد: آمار و ارقام از کاهش تعداد پرونده‌های قضایی و نیز رضایت مندی مردم از عملکرد دادگستری، دلیل آشکار بر تحقق این سیاست‌ها در استان است.

وی در ادامه به تشریح مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های دادگستری کل استان کرمانشاه پرداخت و گفت: ما ۱۵ محور مهم را به همکاران قضایی و اداری خود ابلاغ کرده و از آن‌ها خواسته ایم که برای تحقق این اهداف تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

۱۵ برنامه محوری ابلاغ شده، شامل اجرای سند تحول قضایی، کاهش پرونده های معوق، کاهش شعب دارای موجودی غیرمتعارف، کاهش موجودی، کاهش ورودی، سازش، مدیریت جرایم مهمه، مدیریت اختلافات، مدیریت پرونده های کثیر الشاکی، مدیریت پرونده های خاص، شورای پیشگیری، ملاقات‌های مردمی، امتیازات سمپ، ابلاغ الکترونیک و کاهش جمعیت کیفری می باشد.

دکتر توسلی زاده در ادامه خاطرنشان ساخت سیستم ابلاغ الکترونیک یعنی هیچ پرونده‌ای به دلیل عدم ابلاغ دادرسی تجدید نمی‌شود و ما در تمام استان زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک را فراهم کرده‌ایم و اکنون همه دادسراها و دادگاه‌ها به سیستم الکترونیک مجهز هستند و جز در موارد خاص اعزام زندانی نداریم.

در پایان، بنا بر پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و موافقت اعضای جلسه، مصوب شد هریک از قضات محترم دادگاه های کیفری ۲ و انقلاب سطح استان، ماهانه ۵ رأی نظارت از طریق پابند الکترونیکی صادر کنند.

کد خبر 12964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha