شهر را به «مافیا» واگذار نکنیم/*طاهر رسولی

سرویس کردستان - ۲۲ سال از تشکیل نخستین شورا‌های شهر و روستا در ایران می‌گذرد، اما متأسفانه شاهد کارکرد بد این شورا‌ها هستیم.

نشان به آن نشان که در چندین شورای شهر تخلفات و فساد مالی و اختلاس دیده شده و با آن برخورد شده است و حتی چندین نفر از اعضای شورای شهر و شهرداران بازداشت شده‌اند.

در این میان سیاه ترین دوران شورای شهر بانه با انتخاب شهرداری پرحاشیه و انتقادناپذیر رقم خورد، با به تاراج بردن املاک شهرداری علنا هزینه های گزافی را به مردم تحمیل کرد؛ از آن طرف یکی از اعضای شورای شهر علنا به استخدام های رانتی شهرداری اعتراف کرد. شکایت از شهردار به سازمان بازرسی رسید و همچنان منتظر نتیجه هستیم.

حواشی بسیار دیگر اما با تمام این ها نکته تاسف برانگیز این است که اعضا فعلی مجددا کاندید و با هر حربه ای که بود تایید صلاحیت شدند.

این روزها بسیار می شنویم که رانت بازان مافیایی با پول های کثیف از همین الان شناسنامه جمع می کنند و دنبال خرید آرا هستند یا دنبال ائتلاف ایلی و قومی و مذهبی هستند.

اما من ایمان دارم که همشهریان بانه ای ام شهر را به مافیا واگذار نمی کنند و با تمام رنج ها و امیدها و ناامیدی ها پای صندوق های رای حاضر می شوند و با انتخاب افرادی اصلح شهر را از چنگال رانت بازان نجات خواهند داد .

اعضای فعلی شورای شهر درس خود را پس داده اند و آزموده را آزمودن خطاست براستی کسی که چهارسال است عضو شوراست چه عملکرد قابل دفاعی دارد با چه رویی دوباره کاندید شده است؟

*فعال رسانه ای

کد خبر 11556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha