HDP قربانی رسوایی ائتلاف حاکم بر ترکیه

سرویس جهان- ایکان اردمیر معتقد است تلاش دوباره ائتلاف عدالت و توسعه- حرکت ملی ترکیه برای انحلال حزب اتحاد دموکراتیک خلقها به منظور لاپوشانی و منحرف کردن اذهان عمومی در ترکیه نسبت به افشاگری رهبر یک باند مافیایی از اقدامات غیرقانونی در این ائتلاف است.

به گزارش کردپرس، ایکان اردمیر، مدیر برنامه ترکیه در بنیاد دفاع از دموکراسیها، در یادداشت کوتاهی ارسال مجدد پرونده انحلال حزب کردگرای دموکراتیک خلقها یا HDP به دادگاه را مرتبط به افشاگری صدات پکر رئیس فراری گروه های مافیایی از تقابلات قدرت در ائتلاف دو حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی دانست و نوشت: HDP قربانی کشمکش قدرت شده است.

او در این یادداشت خود که در وبسایت بنیاد دفاع از دموکراسی ها منتشر شده، نوشت: ارسال دو بار پرونده انحلال حزب کردگرای دموکراتیک خلقها ظرف سه ماه نشاندهنده عزم جدی این ائتلاف برای پایان دادن به حیات این حزب سیاسی کردی در ترکیه است.

اردمیر درباره اهداف دولت ترکیه از تلاش برای انحلال HDP نوشت: آنکارا با هدف قرار دادن این حزب و تحریک احساسات ضد کردی در کشور، امیدوار است توجه افکار عمومی به افشاگری های صدات پکر در مورد اقدامات غیرقانونی مقامات ترکیه در مورد قتل های فراقضایی، قاچاق مواد مخدر و ارسال سلاح برای جهادیها منحرف شود.

این کارشناس مسائل ترکیه معتقد است دولت باخچه لی، رهبر حزب افراطی حرکت ملی ترکیه و متحد اردوغان، عامل اصلی پیش بردن پرونده انحلال احزاب کرد در ترکیه است.

اردمیر افشاگری های اخیر صدات پکر را یک رسوایی بزرگ برای ائتلاف حاکم بر ترکیه دانسته و معتقد است این افشاگریها، تلاش این ائتلاف برای انحلال حزب کردگرای HDP را دو چندان کرده و در واقع این حزب کردگرا قربانی رسوایی اخیر در ترکیه است.

او یادآوری کرده است که احزاب کردگرا حتی پیش از به قدرت رسیدن اردوغان قربانی فساد و سوء مدیریت دولتها در ترکیه بوده اند.

اردمیر از جو بایدن رییس جمهور آمریکا خواسته است در دیدار هفته آینده خود با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نسبت به پیامدهای بزرگترین حزب کردگرا در ترکیه هشدار دهد.

کد خبر 11297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha