نوری مالکی برای رئیس جدید اقلیم کردستان پیام تبریک فرستاد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر اسبق عراق ضمن تبریک به رئیس جدید اقلیم کردستان، ابراز امیدواری کرد که انتخاب وی گامی در راستای روابط خوب میان بغداد و اربیل باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر اطلاع رسانی نوری مالکی، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف دولت قانون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی برای نچیروان بارزانی، رئیس جدید اقلیم کردستان به مناسبت تصدی این منصب پیام تبریک فرستاده است.

بنا بر آن چه در پیام تبریک مالکی آمده، وی ابراز امیدواری کرده که انتخاب نچیروان بارزانی به عنوان رئیس جدید اقلیم کردستان یک گام دیگر در مسیر روابط خوب میان دولت اقلیم و دولت فدرال عراق باشد تا این روابط به الگویی برای انسجام، تفاهم و شراکت ملی تبدیل شود.

رهبر ائتلاف دولت قانون در پیام تبریک خود به رئیس جدید اقلیم کردستان همچنین برای کردهای عراق در کنار سایر قومیت های این کشور آرزوی ثبات و شکوفایی کرده است.

این در حالی است که پارلمان اقلیم کردستان روز سه شنبه با اکثریت آرای 68 نماینده از مجموع 81 نماینده حاضر در جلسه خود، نچیروان بارزانی، نامزد حزب دمکرات کردستان (پارتی) را به عنوان دومین رئیس اقلیم انتخاب کرد.

کد خبر 111270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha