دستگیری افراد نزدیک به رهبر حزب منتقد در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نیروهای امنیت در سلیمانیه با ورود به دفتر اصلی حزب نسل نو از احزاب منتقد در اقلیم کردستان، معاون دوم رهبر حزب شماری دیگر از اعضای حزب را به اتهام دست داشتن در جرائم سازمان یافته دستگیر کردند.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گزارش داد که امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت/1 می، نیروهای امنیتی در سلیمانیه که در این استان عمدتاً وابسته به اتحادیه میهنی کردستان( یکیتی ) هستند، با ورود به دفتر اصلی حزب نسل نو از احزاب اپوزیسیون اقلیم و منتقد احزاب حاکم اقلیم شماری از افراد نزدیک به شاسوار عبدالواحد رهبر این حزب را دستگیر کردند.

سایت خبری خندان نیز در خبری گفت که نیروهای امنیتی سلیمانیه در اطلاعیه ای در این خصوص اعلام کردند دستگیری این افراد با حکم دادگاه و برای اجرای قانون و به اتهام دست داشتن در جرائم سازمان یافته، صورت گرفته و نیروهای امنیتی پس از عملیات جستجو متهمین را که در دفتر حزب نسل نو مخفی شده بودند، دستگیر کرده اند.

از سوی دیگر پایگاه خبری- تحلیلی شارپرس، نیز گزارش داد که معاون دوم شاسوار عبدالواحد نیز که از مدتی پیش با اتهام تهدید نمایندگان این حزب در پارلمان کردستان تحت تعقیب بوده در منزل شخصی شاسوار عبدالواحد دستگیر شده است.

طبق خبر؛ نام معاون دوم رهبر نسل نو، روند نجم الدین و از بستگان نزدیک شاسوار عبدالواحد است و گمان می رود که پیام های تهدید برای نمایندگان حزب از سیم کارتی متعلق به وی فرستاده شده باشد.

نامبرده مسئول اداره حساب های شخصی شاسوار در شبکه های اجتماعی بوده است.

این در حالی است که در هفته گذشته نیز شماری از اعضا و نمایندگان حزب نسل نو، با متهم کردن شاسوار به انحصار طلبی و تبدیل حزب به ابزاری برای منافع اقتصادی و خانوادگی، نسبت به عملکرد وی اعتراض کردند.

وی در واکنش به این اعتراض ها افراد معترض را خیانت کار خوانده و دو حزب حاکم اقلیم یعنی اتحادیه میهنی (یکیتی) و حزب دمکرات (پارتی) را به اجیر کردن برخی افراد حزب از طریق دادن ثروت های کلان متهم کرد.

از سوی دیگر نمایندگان معترض شاسوار و افراد نزدیک به وی را متهم کردند که با ارسال پیامک های تهدید آمیز آنان را تهدید به انتشار تصاویر غیراخلاقی دستکاری شده کرده اند.

کد خبر 109635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha