تخلیه کامل بستر رودخانه خلیفه آباد دیواندره/ سد سیازاخ در پایداری کامل است

سرویس کردستان- رئیس اداره منابع آب شهرستان دیواندره در خصوص وضعیت سد سیازاخ گفت: این سد در پایداری کامل و میزان دبی خروجی آن هم اکنون سد سیازاخ هم اکنون 112.5 مترمکعب است.

به گزارش کرد پرس، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، رئیس اداره منابع آب شهرستان دیواندره به تشریح اقدامات این اداره در جریان بارندگی های سیل آسای اخیر پرداخت و گفت: تلاش بی وقفه و شبانه روزی در راستای حفاظت و حراست از جان و مال مردم در برابر خسارتهای محتمل بر اثر بارندگی،سیلاب و طغیان رودخانه ها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین به تشریح اقدامات این اداره در قبل و حین بارندگی های سیل آسای اخیر پرداخت و گفت: در هنگام شروع بارندگی و سیلاب از تمام رودخانه ها و مسیلهای سطح شهر و روستا بازدید به عمل آمد و جهت جلوگیری از هرگونه اتفاق یا پیش آمد توسط بیل مکانیکی تمام مسیرها آزاد و رها گردید.

محمد محمدی همچنین گفت: جهت پیشگیری از هرگونه حوادث جانی و مالی، اخطاریه و هشدارهای حضوری و کتبی لازم به ساکنین واقع در حریم و بستر رودخانه ها از قبل داده شده بود و تمامی مسیرهای در معرض خطر و طغیان رودخانه قزل اوزن، یول کشتی از جمله رودخانه چم دیواندره در بازه محله خلیفه آباد در اسرع وقت لایه روبی و پاکسازی گردید.

محمد محمدی ضمن تشکر از همکاری مردم عنوان کرد که محله خلیفه آباد واقع در بستر رودخانه دیواندره قبل از شروع بارندگی بصورت کامل توسط این اداره با همکاری مدیریت ستاد بحران شهرستان کاملا تخلیه گردید.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دیواندره افزود: با بکارگیری به موقع بیل مکانیکی زنجیری و لایه روبی رودخانه ها تاکنون به لطف خدا هیچگونه اتفاقی رخ نداده است و مدیریت و عوامل این اداره تا گذر کامل توده بارش زا، در حال آماده باش کامل خواهند بود.

از دیگر اقدامات اداره منابع آب شهرستان دیواندره تخلیه چند محله حساس دیگر با همکاری ارگان های ذیربط و همچنین تمیزسازی ورودی و خروجی پلهای ارتباطی در هنگام سیلاب می باشد.

کد خبر 108002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha