سرپرست وزارت پیشمرگ: نیروی پیشمرگ به کرکوک و خانقین بازمی‌گردد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سرپرست وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ به تمامی مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد از شنگال و کرکوک، تا خانقین باز می گردند.

به گزارش کردپرس، کریم سنجاری در گفتگو با شبکه تلویزیونی کردستان 24 گفت که بازگشت نیروهای پیشمرگ به مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد فقط محدود به کرکوک نبوده و شامل تمامی این مناطق است.

سرپرست وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، افزود که نیروهای پیشمرگ به تمامی مناطق مورد مناقشه از شنگال تا خانقین بازمی گردند و گفتگوها در این خصوص میان وزارت پیشمرگ و دولت عراق ادامه دارد.

در همین حال کمال کرکوکی رئیس شورای رهبری حزب دمکرات کردستان در کرکوک و از فرماندهان پیشمرگ نیز به همان منبع خبری گفت که در صورتی که اداره امنیت کرکوک و نهادهای امنیتی آن به ساکنین محلی داده شود، نیروهای حزب دمکرات نیز به کرکوک بازمی گردند.

در همین حال هریم کمال آقا، رئیس فراکسیون حزب اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق نیز تاکید کرد که این حزب و عزب دمکرات در مورد کرکوک و بازگرداندن وضعیت آن به شرایط عادی به توافق رسیده و طرحی را در این خصوص به صورت مشترک تدوین پیاده می کنند.

کردستان 24 همچنین گزارش داده که خالد شوانی و رزگار علی نامزدهای اتحادیه میهنی برای تصدی منصب استانداری کرکوک هستند.

نیروهای پیشمرگ پس از وقایع اکتبر 2017 از کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه خارج شدند و در حال حاضر گفته می شود که اربیل و بغداد در مورد بازگشت آنان به این مناطق و اداره مشترک آن به توافق رسیده اند.

کد خبر 105233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha