وزیر کشور ترکیه به همکاری با نیروهای امنیتی  آمریکا خاتمه داده است

سرویس جهان- نشریه میدل ایست آی به نقل از منابع خود نوشت وزیر کشور ترکیه به صورتی تدریجی، به همکاری میان نیروهای امنیتی ترکیه و آمریکا پایان داده است.

به گزارش کردپرس، نشریه میدل ایست آی ادعا کرد سلیمان سویلو از زمان آغاز به کارش به عنوان وزیر کشور ترکیه در سال 2016، اقدام به قطع تدریجی ارتباط و همکاری میان نیروهای امنیتی ترکیه با دولت آمریکا کرده است. او برنامه های آموزشی مشترک و دیگر برنامه های امنیتی میان پلیس ترکیه و پلیس آمریکا را معلق کرده و هر گونه دسترسی آمریکا به اطلاعات پلیس ترکیه درباره مظنونان را قطع کرده است.

این نشریه درباره دلایل احتمالی این اقدام وزیر کشور ترکیه، به تحریم موقتی او توسط آمریکا در زمان دونالد ترامپ و مطرح شدن ادعای دست داشتن آمریکا در کودتای 2016 ترکیه از سوی سلیمان سویلو اشاره کرده است.

مدیل ایست آی اشاره کرده است که سلیمان سویلو بارها آمریکا را به دست داشتن در این کودتای نافرجام متهم کرده است. نزدیکان او به این نشریه گفته اند سلیمان سویلو همواره به آمریکا شک داشته و اعمال تحریم علیه او از سوی واشنگتن او را وادار کرده است که همکاری با نیروهای امنیتی آمریکا را متوقف کند.

کد خبر 10209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha