روزنامه ینی یاشام: تورهای «تعویق انتخابات» نچیروان بارزانی همچنان ادامه دارد

سرویس ترکیه - روزنامه کُردی ینی یاشام هدف از سفرهای بارزانی به کشورهای همسایه را متقاعد کردن آنها برای به تعویق انداختن انتخابات دانست.

به گزارش کردپرس، روزنامه ینی یاشام، یکی از رسانه های کردستان ترکیه، در گزارشی پیش از سفر نچیروان بارزانی به تهران، هدف از سفرهای بارزانی به کشورهای همسایه را متقاعد کردن آنها برای به تعویق انداختن انتخابات دانست.

ینی یاشام در گزارش خود مدعی شد که بارزانی دو تاریخ نوامبر 2024 و اکتبر 2025 را برای برگزاری انتخابات دیر هنگام پارلمان اقلیم پیشنهاد داده است. احزاب عراقی نیز مسئولیت تصمیم گیری درباره این تاریخ را به بارزانی واگذار کرده اند.

همچنین در این گزارش آمده که بارزانی از برخی رهبران عراق خواسته است تا با بافل طالبانی، رهبر اتحادیه میهنی کردستان دیدار و او را برای به تعویق انداختن انتخابات قانع کنند.

ینی یاشام به نقل از یک منبع دیگر، مدعی شده که نچیروان بارزانی ابتدا خود با به تعویق افتادن انتخابات موافق نبوده، اما مسعود بارزانی خواستار تعویق در برگزاری انتخابات شده و گفته که حزب دمکرات کردستان در انتخابات شرکت نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد صندوق‌های رای در اربیل و دهوک مستقر شوند. 

در ادامه این گزارش آمده است که در دیدار نچیروان بارزانی با برخی از سفرا و مقامات کشورهای منطقه، آنها به بارزانی تاکید کرده اند که ثبات منطقه و روابط بین اقلیم کردستان و عراق نباید خدشه دار شود و برای اطمینان از این امر می توان انتخابات را به تعویق انداخت.

کد خبر 2770212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha