سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان از نخست وزیر اقلیم کردستان توضیح خواست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان، از نخست وزیر اقلیم کردستان که معاون رئیس حزب دمکرات کردستان نیز می‌باشد، خواسته است درباره خبر منتشر شده در روزنامه "خه‌بات"، رسانه رسمی حزب دمکرات کردستان توضیح دهد.

به گزارش کردپرس، سعدی احمد پیره سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان به رسانه خبری کانال8 گفت: «14 ماه جاری در رونامه خه‌بات، رسانه رسمی حزب دمکرات کردستان، با یک تیتر بزرگ نوشته شده است (پ ک ک در مرز سلیمانیه نیروهای مسلح تأسیس خواهد کرد و آنها را به قندیل و کردستان سوریه می‌فرستد)».

سعدی پیره می گوید: «روزنامه مذکور روزنامه حزب رئیس دولت اقلیم کردستان است که همزمان معاون رئیس حزب دکرات کردستان نیز می‌باشد».

سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان تصریح کرد که مسرور بارزانی، رئیس دولت و دولت سلیمانیه نیز هست و به جای اینکه از سلیمانیه محافظت کند و به ترکیه بگوید که تهدید شما علیه سلیمانبه بی معنا است، ترکیه را تحریک می‌کند تا سلیمانیه را هدف حمله قرار دهد.

وی لازم می‌داند که حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی درخصوص این اتفاق در اسرع وقت نشستی ترتیب دهند و به این موضوع رسیدگی کنند تا مشخص شود با چه قصدی چنین مطلبی منتشر شده است.

سخنگوی اتحادیه میهنی افزود که این شکل جدیدی از برخورد با اتحادیه میهنی کردستان است، آنها چه شواهدی دال بر انجام این کار دارند؟

بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان، اخیرا در سفر رسمی خود به آمریکا، طی دیداری در موسسه نیولاینز به این اشاره کرده است که رقبای سیاسی و دشمنان اتحادیه میهنی، اطلاعات اشتباهی درمورد سلیمانیه به ترکیه می‌دهند و اضافه کرد: «اتحادیه میهنی با ترکیه دشمنی نمی‌کند اما ترکیه نمی‌خواهد این را قبول کند».

وی تأکید کرد: «ترکیه به رقبای سیاسی و دشمنان اتحادیه میهنی گوش می‌دهد، منظورم حزب دمکرات کردستان و چند حزب دیگر است».

کد خبر 2770666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha